Alla inlägg under maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 31 maj 2011 22:12

Nu har Sara fått beskedet att det var hon och Christian som fick minst med röster nu på Veckofinalen i söndags, Christian fick lämna på en gång men Big Brother hade gjort en grym sjuk twist...

 

I veckofinalen så  var det två stycken som skulle få lämna Big Brother, den ena var Christian och den andra var Peter men Peter var finalklar och slussades snabbt till finalrummet där Martin redan befann sig.

 

Kvar i huset var alltså Sara och Simon, både i tron att de var i finalen och de visste inte om detta är och den gryma twisten. Sanningen är att en av Sara och Simon ska lämna huset och den andra hamnar i finalen med Martin och Simon  idag Tisdag!

 

Nu har alltså Sara lämnat huset och Big Brother efter 101 dagar och hon sa att hon hade det på känn och det blev ett snabbt avsked till det kvarvarande  gänget och framför allt kärleken och romansen Martin.

 

Simon är i finalen med Martin och Peter, det var väntat att Sara skulle åka ut och Simon skulle gå till finalen!

 

Nu får man hoppas verkligen att Simon tar hem finalen och vinner Big Brother 2011!

 

Nej, Peter ska inte ens vara i finalen, inte heller Martin...!

Den enda som är värd att vara i finalen är faktiskt Simon av dom tre som är i finalen!


 

Av ♥ Mira ♥ - 31 maj 2011 21:02

Dagens Aktivitet:

Upp tidigigt imorse, började på huset kl. 11.00 och slutade där 15.00

Efter det så drog min fina Pojkvän och jag in till stan och flanerade runt där en sväng, fikade på vårat favvo-cafe´ och var inne i kyrkan och tände ljus.

Nu ikväll blir det lite tv-tittande och lägga sig tidigt, är hur trött som helst!

 

Dagens Humör:

Hur trött som helst och huvudvärk, gränsen till migrän... Inte undra på det, är jätte känsligt när det är regn och åska i luften! :-(

 

Dagens Mys:

Med min fina Pojkvän på stan nu på eftermiddagen! :-)

 

Dagens Ros:

Till min fina underbara omtänksamma Pojkvän som kom upp till mig på Admin och gav mig en iskall coca cola! Puss på dig sötis, älskar dig hur mycket som helst, tack så mycket sötis! ;-)

 

Dagens Dricka:

En iskall Coca Cola som jag fick av min fina underbara omtänksamma Pojkvän! ;-)

 

Dagens Vöder:

sol, blå himmel och kvavt som fan under hela dagen och på eftermiddagen och kvällen regn!

 

Dagens  Motion:

Flanerade runt på stan, in och ut i butiker och affärer.. Mycket motion blev det..! *S*

 

Dagens Fjortiz:

Ja, inte bara en fjortiz utan fyra stycken fjortiz-killar som satt längst bak i bussen ihop med Pojkvännen och mig... Fan, vilket jäkla liv de förde... Tack och lov att min kära fjortiz-son är lugn av sig... Okey då, kanske inte ibland...! *S*

 

Dagens Måste:

Ja... måste leta rätt på saker till Dagens Gott & Blandat och låtar till Dagens Låt tills imorgon... och övermorgon...och allra helst enda fram tills på söndag...eller måndag typ.. Ligger efter som fan nu! *S*

 

Dagens Mat:

Åt på huset och det var fiskgratäng med mos och rot- & grönsaker!


 

Av ♥ Mira ♥ - 31 maj 2011 19:56



Dagens Låt:

 

Timbuktu   -   De Luktar Rök

 

Därför:

 

Timbuktu är helt okey och jag har mina favvolåtar med honom och här är en av dom som är rätt så bra! :-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 31 maj 2011 19:46



Dagens Gott & Blandat:

 

 Zlatan visar upp sitt hem  -  Robins

 

Därför:

 

Me like Zlatan & parodi! ;-)


 


Av ♥ Mira ♥ - 30 maj 2011 22:38

Dagens Överraskning:

Min fina underbara Pojkvän kom hit och överraskade mig, vi hade inte bestämt nåt eller att vi skulle träffas idag... Får ett sms från honom och han säger att han är snart hos mig.. En minut senare så plingar han på dörren! Puss på dig också sötis! Jag ÄLSKAR Dig! ;-)

 

Dagens SMS:

Av min fina Pojkvän!

"Är snart hos dig sötis!"

 

Dagens Måste:

Lägga mig i tid, typ nåt mellan 23.00-24.00, ska nämligen upp tidigt imorgonbitti!

 

Dagens Tv-program:

Victorias Liv på Tv 4

Big Brother på Tv 11

 

Dagens Darling:

Min fina underbara Älskling som får fina ideér och är spontan, och utan att checka med mig, att bara komma över till mig! ;-)

 

Dagens Roligaste:

Fick ordning på en sak! :-)

 

Dagens Dricka:

The och Coca Cola!

 

Dagens Sjukaste:

En sak som min Pojkvän berättade, fast jag ger väl fan i det, de människorna har redan bevisat vad det gått och går för och att de är emot folk och kör med särbehandling och har ett för jävligt sätt och agerande, bemötande, m.m. Och de ska "jobba" med människor...

 

Dagens Mys:

Med min fina underbara pussgurka i soffan när vi tittade på tv! ;-)

 

Dagens Coolaste:

Min fina Pojkvän, han är supercool i sin cykelhjälm! ;-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 30 maj 2011 01:14



Dagens Låt:

 

Freeez  -  I.O.U.      

 

Därför:

 

Denna här låten I.O.U är en riktig kultlåtsklassiker av Freeez  och kom samma år 1983 som jag tog studenten på Karro, Karolinska Skolan, i Örebro Stad!


Jag älskade denna här låten redan då på det Happy 80-talet, den är lika bra idag...! *S*

 

Många fina minnen man har... Så här i studenttider... känner mig gammal som satan i gatan, var 28 år sedan jag tog studenten... Ni vill inte veta hur gammal jag är... *S* Med tanke på att jag har en dotter som tog studenten  2008, för tre år sedan... En dotter som tar studenten om två år, alltså 2013... Då är man nästan med ena foten i graven med så gamla ungar.. *S*


 

Av ♥ Mira ♥ - 30 maj 2011 00:56



Dagens Gott & Blandat:

 

Jan Bylund

 

Därför:

 

Jan Bylund  är faktiskt bra och en favvo hos mig och hur kan man låta bli att  inte digga killen...! :-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 30 maj 2011 00:43

Det var veckofinal nu ikväll och Big Brother hade gjort en busig twist för deltagarna och alla tittarna och publiken som satt live...!

 

Martin som redan var klar för finalen fick lämna huset och gå in i en lyxig finalrum och han visste inte vilka två som åkte ur Big Brother och vilka två som har gått vidare tillsammans med honom till finalen.

 

Christian fick minst av rösterna och fick lämna huset, tyvärr, för han borde ha varit i finalen!

 

Gry sa att nästa deltagare var Peter och att han var utslagen men när han kom ut på utsidan av huset så fick alla och Peter en överraskning, han sattes  på en svart ögonbindel och fördes genom gångar in till det finalrummet som Martin redan var i.

 

Så Peter är tillsammans med Martin i finalen!

 

Sara och Simon tror att de är i finalen, eftersom Christian och Peter åkte ur Big Brother.

 

På tisdag kommer Martin och Peter gå in till Sara och Simon som är kvar i själva huset och meddela vilken av dom två som åker ut ur Big Brother, som gjorde det redan nu ikväll och vem det är som är i finalen med dom!

 

Ja, Simon lär ju ha fått mer röster än Sara, annars är det ju något stort fel!

 

En sak... Hur fan fucking kunde bitterfittan tråk-Peter gå till finalen och få fler röster än Christian... Det är helt oförståeligt och sinnessjukt!

 

Men jag hade ju rätt hur tyvärr tittarna lägger sina röster... Sa ju att Christian skulle åka ut...!

Och att Peter går till finalen...!

 

För jävligt, att pakter och att fiffel av Tv 11 ska styra och ställa...!


 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards