Alla inlägg den 4 juni 2011

Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 23:27

Dagens Väder:

Varmt sommarväder med 1000-wattaren och en blå himmel! Det blåste men det kändes knappt utan svalkade lite!

 

Dagens Ros:

En sista ros till  James Arness som spelade Zebulon "Zeb" Macahan i tv-serien Familjen Macahan på 70-talet!

R.I.P James Arness

26 Maj 1923 - 3 Juni 2011

 

Dagens Mat:

Hemmagjord pizza med tomater, ananas, skinka, ost... och våran special sallad!

 

Dagens Dricka:

Iskall Öl, the med ett par sockerbitar, coca cola!

 

Dagens Längtan:

Toklängtar ihjäl mig efter lammgrillspett att grilla...!

 

Dagens Godis:

Jordgubbar med glass!

 

Dagens Aktivitet:

Mys och gos hela förmiddagen, på eftermiddagen ute på promenad och ikväll mys med mat och jordgubbar och glass och titta på tv!

 

Dagens Beroende:

Jordgubbar och glass! ;-)

 

Dagens Nedräkning:

Imorgon är det finalen i Big Brother...! Hoppas att Simon tar hem det!

 

Dagens Fundering:

Har kollat runt på internet och kollat på undersökningar vem som är poppis och minst poppis av de tre finalisterna Simon, Martin och Peter i Big Brother. Som det ser ut nu så är Simon som har flaggan i topp i populariet och inte långt efter kommer Martin och långt efter är Peter!

Hoppas att det håller i sig, att Simon vinner Big Brother 2011, för varken Martin eller Peter är värdiga vinnare eller ska vara i finalen överhuvudtaget!


 

Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 22:25


Här är Familjen Macahan och är en amrikansk Tv-serie på totalt 25 avsnitt från 1976-1979 som handlar om familjen Macahans öden och äventyr med start kring det amrikanska inbördeskriget 1861 och åren fram till 1870.

 

I USA heter den How The West Was Won eller också även The Macahans och serien är en spin-off från filmen Så Vanns Vilda Västern från 1962.

 

Familjen Macahan består av 25 avsnitt fördelade på ett pilotavsnitt och tre omgångar. Pilotavsnittet visades första gången i USA 1976 som en två timmar lång tv-film. Originaltiteln var då The Macahans, och vissa av rollfigurerna har här andra namn än i fortsättningen av serien.

 

Första riktiga omgången av serien sändes 1977, men nu under namnet How the West Was Won, och är en följetong i tre avsnitt som vardera är cirka 90 minuter långa. De följdes upp av en längre andra omgång bestående av 10 avsnitt, som sändes första gången 1978. Tredje och sista omgången kom 1979 och består av 11 fristående avsnitt.


Serien hade svensk premiär den 16 september 1978 och blev mycket populär och har sänts i repris ett flertal gånger sedan dess, senast år 2000 och den har även visats på Tv 3 under 2003 och 2005 och senast  under 2011 i Tv 4 Guld!

 

Duane Loken, som spelade indianen Vargtass i ett avsnitt, blev mycket populär i Sverige och fick spela in en singel. Loken förblev dock totalt okänd i USA.

 

Huvudrollerna:

 

James Arness -  Zebulon "Zeb" Macahan

Den ständigt resande tuffing som inte drar sig för något då det gäller liv eller död ellr för att skydda sin familj och vänner.

Han är farbror till Macahan-barnen och har tidigare varit gift med en cherokeeindianska med vilken han hade en son och bägge två omkom vid en brand.

Bland indianerna är han känd som White Eagele och lever efter mottot:

"Never quit, never lie, never apologize"!

 

Eva Marie Saint  -  Katherine "Kate" Macahan

Barnens mor som bekymrar sig över Zebs leverne och har en stark gudstro och hon omkom i en brand mellan avsnitt fyra och fem. Henne mormor  kom från Irland.

 

Richard Kiley  -  Timothy "Tim" Macahan

Äldre bror till Zeb och drömde om att resa västerut men dog under inbördeskriget 1862 som ofrivillig soldat!

 

Fionnula Flanagan - Molly Culhane

En mycket präktig moster till barnen men är också väldigt rättvis. Bodde tidigare i Chicago och gillar inte Zebs äventyr särskilt mycket!

 

Bruce Boxleitner - Luke Macahan

Född 1843. Brukar liksom sin farbror Zeb resa mycket och är i princip alltid på flykt undan rättvisan, som inte är så rättvis med tanke på att Luke är oskyldig.

I första tv-filmen heter karaktären Seth i förnamn!

 

Kathryn Holcomb - Laura Macahan

Född 1846 och syster till Luke. Hon blir bla. kär och förlovad med en äldre mormon  och en annan man, Frank Grayson.

 

Willian Kirby Cullen - Joshua "Josh" Macahan

Yngre bror till Luke och Laura. Han liksom sin farbror och äldre bror Luke vill ut på äventyr.

I första Tv-filmen heter karaktären Jed i förnamn.

 

Vicki Schreck - Jessica "Jessie" Macahan

Yngsta barnet i familjen Macahan. Gifter sig nästan med en brottsling men han dödades alldeles innan bröllopet.

 

Frank Ferguson - Joseph Macahan

Far till Timothy och Zebulon. Född 1787 och dog under inbördeskriget 1861 när övriga i familjen hade rest västerut.

 

Ann Doran - Mattie Macahan

Mor till Timothy och Zebulon. Född 1789 och dog samtidigt som Joseph under inbördeskriget 1861.

 

 

Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 21:36

R.I.P

James King Arness  Född Aurness

26 Maj 1923 - 3 Juni 2011


Här i Sverige är James Arness mest känd för sin roll som den tuffe Zebulon "Zeb" Macahan i tv-serien Familjen Macahan  eller som serien heter på engelska How the West Was Won eller  även The Macahans!


I sin roll som Zeb Macahan haltade han men det var inte menat eller spelat i rollen, han skadade sig i Anzio  Italien under andra världskriget.


James Arness är även känd för att i mer än 600 avsnitt gestaltat rollen som sheriff Matt Dillon i tv-serien Krutrök mellan åren 1955-1975 eller som serien heter på engelska, Gunsmoke!


James har också även medverkat genom åren i en stor mängd västernfilmer!


Jag älskade Familjen Macahans och missade inte ett avsnitt när den gick på 70-talet och Zeb var en favvo hos mig och den serien och alla skådespelarena kommer att vara i mitt hjärta och själ för evigt!


James Arnes var en mycket stor och populär skådespelare, hoppas att han har det bra där han är nu i sin himmel! :-(


 

Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 06:45



Dagens Låt:

 

Grease  -  Greased Lightning

 

Därför:

 

Jag har älskat kultfilmen Grease från den gången jag såg filmen 1978 och den är min absoluta favoritfilm och Grease kommer alltid att vara i mitt hjärta och själ för evigt!

 

De två huvudrollerna spelades av Olivia Newton-John som gjorde rollen  Sandy Olsen och 

John Travolta  gjorde rollen som Danny Zuko!

 

Rollen som  The Bad Boy Kenickie som var medlem i killgänget T-birds gjordes av Jeff Conaway  och tyvärr så har han gått bort nyligen, bara 60 år gammal av sviterna av drogmissbruket och en överdos som han aldrig vaknade upp från koman ifrån!

 

Låt oss minnas Jeff Conaway och hans roll Kenickie i Grease från 1978 och hoppas att han har det bra där han är nu och att han rockar  med 50-talet och kör jänkare och är himmlens Bad Boy!


 

Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 06:00

Del 1



Del 2



Dagens Gott & Blandat:


 


20-års jubileumet av klassikern & kultfilmen Grease som kom 1978


 


Därför:


 


Filmklassikern Grease kom 1978 och här är en återförening och firarande 20 år efter och skådespelerna berättar om gamla minnen och Grease!


 


Jag ÄLSKAR Grease och handlingen och musiken, vem kan motstå filmen...


 


Titta & Lyssna & Njut! ;-)


 


Av ♥ Mira ♥ - 4 juni 2011 00:48

Vänskap

 

Vad heter din bästavän?

Hallon

 

Vem var du senast med?

Min Pojkvän


Vem ringer du när du är riktigt ledsen?

Ringer inte! Sms:ar eller skriver mail! Till pojkvännen eller min bäsitsgumma!


Har du förlorat en vän under 2011?

Ja, fast inte genom döden!

 

Är du med någon just nu, isf vem?

Ja, min Pojkvän!


Vad hette din första kompis utanför släkten?

Hallon

 

Vem utav dina kompisar vill du träffa just nu?

Hallon

 

Vem snackade du senast i tfn med?

Min Pokvän!

 

Vem utav dom fick du senast sms av?

Min Pojkvän!

 

 

Kärlek

 

Är du kär?

Ja!


Vad heter han isf?

Ola

 

Har du kille?

Ja


Vad hette din första kille?

Det börjar med M!


Hur många gånger har du varit riktigt kär?

3

B.E & M.S & O.L



Har du sagt att du älskat någon, fast inte menat det?

Ja!


Äskar du någon just nu?

Ja!


Har du gråtit över någon du inte kunnat få?

Nej!


Har du kramat någon?

Ja!


Har du pussat någon?

Ja!


Har du hållt någon i handen?

Ja!


Har du hånglat med någon?

Ja!


Har du strulat med någon?

Ja! Fast då har jag varit singel, aldrig när jag är upptagen och i ett förhållande och har pojkvän! De killar som jag har stulat med har också varit singlar!


Har en kille tagit på dina bröst utanför dina kläder?

Ja!

 

Har en kille tagit på din röv utanför dina kläder?

Ja!


Har en kille tagit på din bh?

Ja!


Har en kille tagit på dina trosor?

Ja!

 

Har en kille tagit på din mage innanför kläderna?

Ja!


Har en kille sagt face2face att han älskar dig?

Ja!

 

 

Mobil

Vem ringde du senast?

Min Pojkvän!

 

Vem ringde dig senast?

Min Pojkvän!

 

Vad står det i ditt senast sms&vem är det ifrån?

I Love You Sötis! ;-)

Från min Pojkvän!


Vem skrev du senast sms till& vad stog de?

I Love You Sötis! ;-)

Till min Pojkvän!


Vad har du för mobil?

En Samsung-nalle, kommer inte ihåg vilken modell!

 

Vilken färg?

Rosa


Hur många kontakter har du?

Ja, vem vet.. Kanske ett sexitio-tal..!

 

 

Familjen

Hur många är ni i din familj?

Bara jag i min familj!

Min mamma, mormor & morfar finns inte mer!

Mina två äldsta döttrar är utflugna ur boet och bor inte hemma!

Mina två yngsta barn bor hos sin pappa!

Min Pojkvän & jag är särbos!

 

Vad heter dina syskon?

Har inga syskon!


Har du en storasyster?

Nej!

 

Har du en lillasyster?

Nej!

 

Har du en storebror?

Nej!

 

Har du en lillebror?

Nej!

 

Har du en tvilling?

Nej!


Är du mittenbarn, minsta barnet, eller äldsta?

Är ensam-barn, har inga syskon!

 

 

Annat

Vad ska du göra imorgon?

Bara mysgosa med min fina Pojkvän och ha det bra och göra saker ihop med honom!


Vad har du på dig just nu?

Min kortkorta  lila kjol, en svart tight top, svarta leggings! 


Har du kul just nu?

Ja!


Vad ska du göra nu?

Sova ihop med min fina underbara Pojkvän och mysgosa hela natten!


 

Jag

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards