Alla inlägg den 13 juni 2011

Av ♥ Mira ♥ - 13 juni 2011 23:21

Jag har en till sommartradition, ja förutom sommarpratarna, se mitt förra inlägg här i bloggen... Och det är Allsången På Skansen! Jag missar inte ett avsnitt och jag har varit några gånger och sett det live också och bla. uppträdde min stora favorit Håkan Hellström och fan vilket ös den killen har på scenen! *S*

 

Nu har det avslöjats vilka som kommer att vara med i årets Allsången På Skansen och en kul nyhet är att Anders Lundin har slutat som allsångsledare och in kommer Måns Zelmerlöw och tar över och är allsångsledare... Ja, hellre Måns än den där töntiga tråkiga stela överspelade Anders Lundin! *S*

 

 

Jag ser fram emot att se min stora favorit Håkan Hellström den 5 Juli, fan vilket drag det lär bli, han lär lyfta Skansen enda upp till himmlen! *S*

 

Jag ser också fram emot att se September, Björn Skifs, Ulrik Munther, The Moniker, Veroncia Maggio, Eric Amarillo, Timbuktu, Siw Malmkvist... ja, det är barndomsminnen... *S*

 

Här är startfältet med datum och artister i årets Allsången På Skansen!


 

 

 

PROGRAM 1: tisdag 28 juni
BAO
Lunds studentsångare
Danny Saucedo
September

 

 

PROGRAM 2: tisdag 5 juli

Håkan Hellström
Miriam Aïda
Siw Malmkvist
Ulrik Munther
The Moniker
Hasse Andersson

 

 

PROGRAM 3: tisdag 12 juli

Veronica Maggio
Elisa's
Eric Amarillo
Sara Varga
Kjell Lönnå
Per Andersson

 

 

PROGRAM 4: tisdag 19 juli

Bo Kaspers Orkester
After Shave & Anders Eriksson
Petter
Vocalettes
Pernilla Andersson
Lena-Maria Klingvall
Malena Ernman

 

 

PROGRAM 5: tisdag 26 juli

Hoffmaestro
Eric Saade
Marika Willstedt & Angelica Alm
Carl Norén
Östen me Resten
Caroline Wennergren


PROGRAM 6: tisdag 2 augusti

Timbuktu
Eva Eastwood
Patriks Combo
Hans-Erik Dyvik Husby
Fredrik Kempe
Linda Bengtzing
Svante Thuresson

 

 

PROGRAM 7: tisdag 9 augusti

Lena Philpsson
Sven-Ingvars
Staffan Percy
Albin Flinkas och Fredrik Meyer

 

 

PROGRAM 8: tisdag 16 augusti Finalprogram


SRSO och Anders Berglund
Björn Skifs
Loa Falkman
Peter Jöback



 





Av ♥ Mira ♥ - 13 juni 2011 23:14

Jag har en tradition som jag är uppvuxen med och som jag och mina föräldrar och jag alltid lyssnade på om sommrarna när jag växte upp... Det har hängt med sedan i vuxen ålder, jag pratar om Sommarpratarna i P1  på radion! :-)

 

Imorgon presenteras årets sommarvärdar  2011 och det är stor presskonferens och allt börjar kl. 13.00 i en direktsändning i Sveriges Radios P1 eller som webb-tv på Sveriges Radios Hemsida.

 

Det har ju valts en person som har röstas fram av folket som ska göra Lyssnarnas Sommar den 20 Juli och det blev Monika Nyström, 35 år, från Åkersberga som vann  med sitt bidrag "Han dog i mina armar" och fick flest röster av folket av de tio finalisterna!

 

Ska bli spännande att se vilka sommarvärdar som ska prata i sommar, hoppas att några av mina favoriter är med i årets sommar... ! :-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 13 juni 2011 22:28

Dagens  Humör:

Huvudvärk, trött... Toksaknar min Älskling som fan!  Allt under fryspunkten! Behöver man säga mer...! :-(

 

Dagens Måste:

Sova i tid!

Man ska upp imorgonbitti och vara på Huset på förmiddagen...

 

Dagens Godis:

Glass med varm chokladsås!

 

Dagens Sajt:

YouTube!

Har hängt där och lyssnat på låtar och fått fram bra låtar till bloggen!

Jag samlar på YouTube-videosar, får se när det kommer in i bloggen på Dagens Låt och Dagens Gott & Blandat!:-)

 

Dagens SMS:

Från min underbara fina Pojkvän! :-)

 

Dagens Värdering:

Ibland måste man göra det som krävs, även om det påverkar ens liv och andra människor, tyvärr..! Ibland önskar man att man kunde ha alternativ som inte påverkar ens liv och andra människor! När man inte har det... Vad gör man... Man måste göra det som man måste göra, tyvärr!

 

Dagens Frukost:

The och ett par socker bitar i och en macka toppad med massor av ost!

 

Dagens Roligaste:

Hittade "nya"  låtar från 80-talet på YouTube.. som jag inte ens kommer ihåg från den tiden... Roligt! *S*

 

Dagens Bitch:

Me!

Är fan inte att leka med nu!

Passa er... Jag har svart bälte i karate, judo och alla andra kampsporter! *Ler Grymt*

 

Dagens Nedräkning:

Tills imorgon då jag och pojkvännen träffas igen! :-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 13 juni 2011 06:45




Dagens Låt:

 

Nick  Schröder  -   Hej  Hej  Sommar

 

Därför:

 

Nick Schröder, det är han med Nick And The Family... Här är han i en kul låt som heter Hej Hej Sommar!

Lyssna & Njut! ;-)


 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards