Alla inlägg den 26 april 2011

Av ♥ Mira ♥ - 26 april 2011 23:24




Dagens Gott & Blandat:

 

Björn Gustafsson & Johan Glans - Abba Medly

 

Därför:

 

Jag diggar liksom Björn Gustafsson... Sorry Johan Glans, även om han är skåning och jag gillar skånegrabbs och skånska... näeeee.... sorry!

Nej, diggar inte ABBA heller men detta här nummret är så fucking bra, speciellt med Björn Gustafsson! *S*

Av ♥ Mira ♥ - 26 april 2011 23:00

Jag tittade nyss på Inför Eurovision Song Contest 2011 på svt 1 och visst är Islands bidrag Sjonni Brink's friends med låten  Aftur heim jätte bra  trots den sorgliga historien med killen som hade gjort bidraget och skulle sjunga det, han fick ju en stroke och gick bort några dagar innan tävlingen... Tävlingsledning beslöt att behålla bidraget och killens vänner tog på sig att framföra hans bidrag i tävlingen och vängänget går och vinner islands mello... 

 

Men man har ju hört detta här bidraget förut...

Det var min första reaktion och tanke när jag hörde Islands bidrag och fick det sedan bekräftat av panelen i programet!

 

Panelen i programet tycker att det är mycket likt Danmarks bidrag Rollo & King med låten  Never Ever Let You Go som var med 2001...

 

Okey... fast jag tycker... *S*

 

Men min första tanke var att det påminnde starkt om ett av Danmarks andra bidrag, nämligen Jakob Sveistrup  och hans Talking To You som var med  2005, speciellt i refrängen...!

 

Vad tycker ni...? *S*

 

 

 

Här är Islands bidrag Sjonni Brink's friends  med låten  Aftur heim som är med i årets Eurovision 2011!











Danmarks bidrag Rollo & King med låten Never Ever Let You Go som var med i Eurovision 2001!






Danmarks bidrag Jakob Sveistrup  och låten Talking To You som var med i Eurovision 2005!





Av ♥ Mira ♥ - 26 april 2011 22:59




Dagens Låt:

 

Mini Viva  -  Left My Heart In Tokyo

 

Därför:

 

Att det är en jäkligt bra låt och jag älskar refrängen ihop med musiken och rösterna ..! Me LOVE! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 26 april 2011 00:15

Nu blir det sängen och sova... måste det!

Även om jag fortfarande är jävligt pigg...!


Ska upp tidigt imorgonbitti och har hela dagen fullt ös medvetslös med möten, ett viktigt reaktionsmöte på tidningen och på eftermiddagen Husmöte! Ja, tror att det är Husmöte... eller så är det Policy-möte... Nåt sånt!

Plus att jag måste hinna fortsätta att skiva på min artikel, måste få klar det nu innan deadline!


Imorgon blir det inte mycket att blogga, tyvärr... Men ska försöka få in alla mina tre dagens...Alltså Dagens 10:a, Dagens Gott & Blandat, Dagens Låt!

Plus försöka få in någonting mer i inlägg...!


Nu ska jag dyka ner i sängen och drömma sött om min pojkvän... Som tyvärr är hemma hos sig nu och sover... :-(


Natti natti!

Jag
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards