Alla inlägg den 29 april 2011

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 23:00

Dagens Sjukaste:

Jag har fått tillbaka min infektion... Fan ta helvete! Hur känslig får man vara egentligen...  :-(


Dagens Aktivitet:

Inte mycket... Känner av febern och är helt levande död begraven fast försökt få in lite i bloggen nu idag...!


Dagens Upptäckt:

Inte ens kul ju... Såg idag att på hela denna här veckan har jag bara typ haft mina standard dagens, alltså, Dagens Gott & Blandat, Dagens 10:a... och kanske nåt enstaka inlägg till... It´s not looking good! Tyvärr så har jag haft fullt upp och inte hunnit med, ber om ursäkt för det! :-)


Dagens Finaste:

Det är helt givet Englands vackra bröllopspar, Prins William och Cathrine "Kate", som gifte sig nu idag i full bröllopsyra, pompa och ståt! ;-)


Dagens Irration:

Denna  här Camilla Bowls tål jag inte, vad behövs sägas om denna här människan...! Kronprins Charles älskade aldrig Diana men gifte sig ändå med henne pga. det var "ett bra kap" och hon kunde föda en tronarvinge. Den som han älskar var Camilla och och som Diana sa, tre stycken i detta här äktenskapet med Charles var för mycket och äktenskapet blev olyckligt!

Kan inte heller förstå att Camilla har fått medvind i England och folket och att Charles gifte om sig med henne var precis ingen överraskning.

Förstår inte heller att Dianas söner har en god relation med Camilla och att hon är med på bröllopet m.m ...!

Det är enbart att frysa ut människan och porta henne precis överallt m.m. Vad är problemet...??? Hur svårt kan det vara...!!!

 

Dagens  Vill Ha:

Penicillin omgående tack!

 

Dagens Ros:

Hela England får en vacker rosbukett för det vackra bröllop mellan Prins William och Kate och att de vet hur man firar ett kungligt bröllop med pompa och ståt och kärlek! :-)

 

Dagens Fundering:

Undrar när vårat svenska kungahus får ett bröllop igen... Vår Kronprinsessa Victoria och Prins Daniel gifte sig förra sommaren! Prinsessan Madeleine och Prins Carl-Philip är kvar att gifta sig, om de nu vill gifta sig förstås och har en bra lämplig kärlek och gemål! De andra nordiska kungahusen har alla barnen gift sig, både det Norska och Danska Kungahusen!

 

Dagens Tv-program:

Det Engelska bröllopet som sändes på Tv 4! Njaaa... jag är inte förtjust kungahusen men jag älskar bröllop och det är så magiskt och vackert med kungabröllop och tiden från förlovningen fram till själva bröllopet är intressant att följa också! ;-)

 

Dagens  Mys:

Nerbäddad i soffan helt själv med kudden och täcket och myste och såg på det engelska bröllopet! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 19:07

Här är kort på min Älskling från Påskhelgen 2011! :-)



  

  

 

    

   

 

     

  

   

   

   

   

   

   

   

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 18:57

Här är kort från Påskhelgen 2011, min underbara pojkvän gav en fin bukett tulpaner med ett sött kort! ;-)



  

  

   

   

    

  

    

  

    

   

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 18:45

Jag tog en del kort nu i påskhelgen...

Nu har jag fått ner korten i datorn och photoshopat dom lite, nu ska dom bara upp här i bloggen..!

 

Ska bara få ordning på vilka kort jag ska ladda upp... Vääääänta! ;-)

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 16:00

Min yngsta dotter Emelie på 12 år hänger på ett ställe som heter Marsvinsspelet och det är ett realistiskt spel med marsvin och uppfödning, försäljning, matning,  poäng, utställningar, m.m och spelet baseras på verkligheten och marsvinslivet.

 

Det kanske vore något för alla barn och äldre barn...

Mmmm ibland räknas jag som äldre barn... *S*

 

Här är länken, klicka här så kommer du till Marsvinsspelet!

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 13:30

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa:

 

 - I alla människor bor det två vargar som slåss.


Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.


Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit.


- Vilken varg vinner?  sa barnet.


- Den du matar, sa den gamle mannen!

Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 09:30

Fredagsdrinken kan bli en icecool bröllopsdrink..!

 

Ibland behöver man inte krångla till det..  Champagne eller mousserande vin tillsammans med nyplockade jordgubbar kan aldrig bli fel!

 

 

Champagne med jordgubbar  1 Glas

 

2 st 

3 st 

1,5 dl 
1 st 

Tillagning

Lägg två isbitar och jordgubbar i ett glas!
 Häll på iskall champagne och dekorera med en physallis!


Av ♥ Mira ♥ - 29 april 2011 08:30




Dagens Låt:

 

Elton John  -  Candle In The Wind

 

Därför:

 

Den underbara Prinsessan Diana, som gick bort tragiskt i en bilolycka och allt för tidigt, borde ha varit med på hennes son Prins Willamans bröllop med Kate nu idag..!

Hoppas att hennes själ är med där från himlen och sprider lycka, kärlek och glädje!

 

Elton John skrev denna här låten efter Dianas tragiska bortgång och spelade den på hennes begravning, en hyllning till världens underbaraste prinsessa, lyssna på Candle In The Wind och minns henne...!

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards