Direktlänk till inlägg 16 april 2011

RALLY-Gänget Forever! :-)

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 10:49




Yes, jag älskade Rakt Disc Över Med Clabbe, ingen annan kan ta hans plats och gjort det bättre, han är ju så fucking suveränt bra på det och mixa ihop låtar och prata...fort... med sina poängar! *S*

 

Jag har ett till favoritradioprogram som jag lyssnade alltid på och det var världens bästa humorprogram RALLY som gick på P3 fredagskvällar mellan 1995-2002!

 

De som låg bakom det och var med i RALLY-gänget var underbara Anna Mannheimer, Stefan Livh, Peter Apelgren, Åsa Gusafsson, Fredrik Wegraeus, Janne Palmén, Ulf Reneland, Henke Henriksson, Bengt Pettersson och Sladjan Osmanagic m.m.

 

RALLY-programmets mest karaktäristiska inslag var de egna versionerna av kända låtar och många hits fick nya texter och   Michael Jacksons låt Billie Jean blev Billigt vin i Rallys tappning! Nanne Grönvalls Avundsjuk blev Fyllesjuk, Gyllene Tiders Jag Går Och Fiskar blev en S/M-skildring med låtnamnet Jag Slår Och Smiskar.

 

Det underbara RALLY-gänget gjorde också bla. en rad parodier på kända svenskar och det var Gunde Svan, Leif "Loket" Olsson, Petter, m.fl.. 

 

RALLY-gänget gav ut 6 musikalbum med musik och en singel och där finns det många godbitar ur alla årens humorprogram Rally!

 

Det gjordes en tillfällig återförening 31 december 2004 med ett RALLY-program som bestod av roliga tillbaka blickar och lite nytt och under juli och augusti 2005 sändes ytterligare RALLY-program med nostalgi och nya roliga saker!

 

Den 23 December 2010 var det dax igen med en återförening under titeln "RALLY-gänget - Comeback Så Gott Det Går" och där framförde Fredrik Wegraeus och hans alterego Frank Robertsson en verision av Amy Winehouses låt Rehab och titeln var Dom Ville Skicka Mig Till Torken, en nästan rak översättning till Svenska orginaltexten fast med en humoristisk toutch.

Stefan Livh gjorde en verison av Linda Bengtzings låt Alla Flickor och titeln var Spräng Mig och denna text innehöll en satisrisk text som handlade om självmordsbombaren Taimour Abdulwahab al-Abdaly i Stockholm 2010.

Peter Apelgren och Anna Mannheimer gjorde Lotus och Ludmilla och var på ett ålderdomshem i framtiden där alla kändisar som Ernst Kirschsteiger, Lasse Kronér, Patrik Sjöberg och Rallygänget bor..!

 

Jag hoppas verkligen att RALLY-gänget kommer tillbaka i radion och gör fler återföreningar, de är ju såååå fucking bra och deras humor är för go och rena rama knock outen! :-)

Jag
 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2012 15:30


      Dagens Gott & Blandat:   Trickshot: Artistic Pool Trick Shots   Därför:   Detta här är urproffsigt och läckert och jag har alltid gillat sånt här när det görs tricks vid biljardbordet! :-)   Titta & Njut av superduper ...

Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2012 13:15


      Dagens Låt:   Debbie Gibson  -  Shake Your Love   Därför:   Detta här är ren 80-tals nostalgi-tripp och Debbie Gibson var poppis då och här är en av mina favvolåtar på den gamla goda tiden, lyssna och njut! ;-)     ...

Av ♥ Mira ♥ - 24 juli 2011 02:00


      Amy Winehouse är död och hon blev bara 27 år gammal.   Ofta talar man om att 27 är den ålder då flest musikstjärnor har avlidit och  böcker har skrivits om det och det har gjorts listor om vilka som har avlidit vid 27 år gammal.  ...

Av ♥ Mira ♥ - 23 juli 2011 22:09

    Här är underbara icecoola Amy med min absoluta älskingslåt  Tears Dry On Their Own!   R.I.PAmy Winehouse14 Sept 1983 - 23 Juli 2011 :-((((((( Amy kommer alltid att finns i mitt hjärta och hela världen minnas hennes storhet i musike...

Av ♥ Mira ♥ - 22 juli 2011 21:40

  Innan du dömer mig:   Ta på dig mina skor!Gå samma gator som jag gått!Bearbeta förlusten av människor jag förlorat!Orka med alla känslor och alla händelser som jag erfarit!   Snubbla på alla stenar som jag snubblade på!Res dig alltid upp ig...

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards