Alla inlägg den 17 april 2011

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 18:52

Det var en jätte rolig sak som kom fram, mor och dotter är lika och gör samma saker med bara några dagars mellanrum utan vi visste om det! *S*

 

Jag och min pojkvän gick på bio förra veckan och såg den svenska toppenfilmen Hur Många Lingon Finns Det I Världen och innan vi gick på bio så var vi på Mc Donalds och åt.

 

Några dagar efter så var min dotter Madeleine på bio och såg samma film och innan så var hon på Mc Donalds och åt!

 

Kul...Att våra liv är så jätte lika ibland! :-)

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 18:49

Här kommer pojkvännen med dammsugaren virvlandes förbi... *S*

Vad han är snäll och duktig som hjälper till här hemma, han diskade nu på förmiddagen och han hjälpte till att laga mat och duka och duka av!

 

Vilken hemmaman jag har och han är bara min! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 16:29





Det har varit fullt ös medvetslös hela eftermiddagen med promenad, hänga upp tvätten i torkskåpet, laga god hemmagjord mat och äta...

 

Jag fick ett sms från min nästäldsta dotter Madeleine som bor på Västkusten och hon ville att jag skulle ringa upp henne på en gång, hon behövde prata så det blev prat i typ ett par timmar! Hon ville prata mer så jag lovade henne att jag ringer upp henne senare ikväll!

 

Nu blir det att baka smarrig äppelkaka och göra mer vaniljsås... ja göra mer äppelkaka också.. det tog slut igår och pojkvännen var sugen på mer och något gott att mysa med framför tv:n när vi ska titta på Mästarnas Mästare och Big Brother!

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 12:14

Nu ska pojkvännen och jag försöka sätta lite fart här hemma och plocka ihop tvätten... Har tvättis nu kl 13.00

Vi går först till tvättis och sätter igång maskinerna och sedan ut på en lång härlig långpromenad och efter det titta till maskinerna...

 

Det blir att laga hemmagjorda köttbullar, hemmagjord gräddsås, potatis och lingon senare idag...

 

Fast ingen sallad till det! Mina goda köttbullar får en traumatisk upplevelse och hamnar i ett mycket stort psykbryt när man ens nämner sallad och de rymmer när de får syn på en salladskål full med gröna blad, tomater, gurka, ananas, röd lök... *S*

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 12:11

Pojkvännen och jag sitter och tittar på tv nu när vi äter frukost och har Kanal 5 på och där syntes Telly Savalas en stund och  vi kom och prata om den amrikanska skådespelaren.

 

Min pojkvän säger att han är död... att han dog på 80-talet...

 

Jissesssss tänkte jag, vad har jag nu missat...

 

Fick googla lite och fick fram att han föddes den 21 januari 1922 och gick bort 22 januari 1994....

 

Ja, inte för att jag har något minne av detta här, vimsig som man är...!

 

Ni som inte var med när Kelly Savalas var populär... Han var med i den jätte populära tv-deckaren Kojak där han spelade huvudrollen Kojak, en smart tuff snut ute på fältet och som hade en förkärlek till att alltid ha en lakrisklubba i handen och munnen!Detta här var på det glada 70-talet och serien gick mellan 1973-1977!

 

Det var på den gamla goda tiden...*S*

Kommer ni ihåg Baretta, han med kakaduan, också en tv-deckare på 70-talet..

Det var min absoluta största favorit och jag diggade kakaduan.

 

När jag gick på högstadiet i Spånga Gymnasium  så hade jag Owe Sandström i biologi och geografi och samtidigt att vara lärare så jobbade han som designer och gjorde bla. ABBAS scenkläder och och varit en hel del på tv med bla. sommarlovsprogramet om just alla djuren i Spånga Gymnasium och det var han som startade upp detta här med djuren och som tillvalsämne på högstadiet så fick man välja djurvård, på 90- & 2000-talet har det utökas och det blivit bra mycket större än när jag gick där.

Han höll i teaterngruppen också på skolan, både för gymnasiet och högstadiet.

 

Hur som helst, han berättade att när de spelade in Baretta så hade de två kakaduor som fick göra olika scener!

 

Här är min lista på coolaste tv-deckarna på 70-talet som jag älskade att titta på:

 

1. Baretta

2. Kojak

3. Cannon

4. Columbo

5. McCloud

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 11:42

Nu har hela huset vaknat till liv och det har varit en skön morgon med gos och mys med pojkvännen och nu sitter vi här i soffan och äter frukost, för mig... Socker med kaffe och halvmacka ost... För pojkvännen... Kaffe med mjölk och ett helt gäng med mackor med ost...

Jooo han kan äta på morgonen vilket inte jag kan! *S*

 

Vi har tittat ut genom fönstret och det är en 1000-wattare med blå himmel och jätte vackert vårväder, så vi ska ta en långpromenad sedan! Alltså dagens motion! Förutom motionen i sänghalmen...! *S*

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 10:45





Dagens Gott & Blandat:

 

Basshunters låt  Boten Anna

i omgjord verision med ny text av det fräckare och snuskigare slaget!

 

Därför:

Passande så här på söndagen och veckan som har varit...! *S*

 

Basshunter har varit inne i Big Brother-huset och riggat upp en studio och där har 5 deltagare blivit utvalda av Basshunter att vara Leadsingers och gjort Big Brothers 2011 låten och den spelas nog ikväll på veckofinalen!

 

Den snuskiga versionen passar ju bra in med tanke på att det är Big Brother...

Det har ju legats och hånglats i BB-huset och Basshunter hade ju en fling med Sara som var besvarat! *S*

Av ♥ Mira ♥ - 17 april 2011 08:30




Dagens Låt:

 

Andrea Doria  -  Närmare Dig

 

Därför:

 

I Örebro Stad på det happy 80-talet så var kultbandet Big Deal med hitlåtar som Du Du Du Kan Ge Kärlek, Jag Ska Förföra En Ängel, Svenska Sommar som var stadens allra största stolthet!

 

MEN det fanns ett band till i Örebro Stad samtida med Big Deal,en Örebro stolthet och  som heter Andrea Doria och de hade en sommarhit med en av mina absoluta favvolåtar som  heter Närmare Dig!

 

Lyssna och njut och vrid tillbaka klockan till sommaren på det Happy 80-talet då det var som allra cooligaste och roligast! ;-)


Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards