Alla inlägg den 16 april 2011

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 13:49



Dagens Gott & Blandat:

 

Why is the Rum Gone? - Remix

 

 

Därför:

 

Detta här är jävligt bra och gjort med humor och glimten i ögat och jag älskar det!

Jag älskar The Pirates Of Caribbean och jag älskar Johhny Deep och han är min absolut bästa skådespelare all the time, ingen kan toppa honom, och han gör denna här rollen Jack Sparrow så in i helvetes bra!

 

I denna här videon Why Is The Rum Gone är en remix och de har mixat ihop sekvenser från filmen The Pirates Of Caribbean med repliker och musik!

 

Lyssna, titta och njut! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 12:52




Jag kommer att ha Dagens... Ja, jag har inte döpt det än, ska fundera lite till vad jag ska kalla det! *S*

 

Fast innehållet i Dagens vet jag och har bestämt och det blir gott och blandat med fräckt, snusk, humor och glimten i ögat med allt som hör till... Blandad kompott som rymmer det mesta med början idag eller imorgon eller på måndag! :-)

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 12:12




●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●
Idag är det dom galnas dag!

Känner du nån som är galen eller

om du själv är lite galen,

sätt det här på din i din blogg 

å var glad att du inte är som

alla andra !!!
●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 12:04



Här är RALLY-gänget men en kul sak med ABBA och deras låtar och svordomar, lyssna och njut när humorn är som allra bäst! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 10:49




Yes, jag älskade Rakt Disc Över Med Clabbe, ingen annan kan ta hans plats och gjort det bättre, han är ju så fucking suveränt bra på det och mixa ihop låtar och prata...fort... med sina poängar! *S*

 

Jag har ett till favoritradioprogram som jag lyssnade alltid på och det var världens bästa humorprogram RALLY som gick på P3 fredagskvällar mellan 1995-2002!

 

De som låg bakom det och var med i RALLY-gänget var underbara Anna Mannheimer, Stefan Livh, Peter Apelgren, Åsa Gusafsson, Fredrik Wegraeus, Janne Palmén, Ulf Reneland, Henke Henriksson, Bengt Pettersson och Sladjan Osmanagic m.m.

 

RALLY-programmets mest karaktäristiska inslag var de egna versionerna av kända låtar och många hits fick nya texter och   Michael Jacksons låt Billie Jean blev Billigt vin i Rallys tappning! Nanne Grönvalls Avundsjuk blev Fyllesjuk, Gyllene Tiders Jag Går Och Fiskar blev en S/M-skildring med låtnamnet Jag Slår Och Smiskar.

 

Det underbara RALLY-gänget gjorde också bla. en rad parodier på kända svenskar och det var Gunde Svan, Leif "Loket" Olsson, Petter, m.fl.. 

 

RALLY-gänget gav ut 6 musikalbum med musik och en singel och där finns det många godbitar ur alla årens humorprogram Rally!

 

Det gjordes en tillfällig återförening 31 december 2004 med ett RALLY-program som bestod av roliga tillbaka blickar och lite nytt och under juli och augusti 2005 sändes ytterligare RALLY-program med nostalgi och nya roliga saker!

 

Den 23 December 2010 var det dax igen med en återförening under titeln "RALLY-gänget - Comeback Så Gott Det Går" och där framförde Fredrik Wegraeus och hans alterego Frank Robertsson en verision av Amy Winehouses låt Rehab och titeln var Dom Ville Skicka Mig Till Torken, en nästan rak översättning till Svenska orginaltexten fast med en humoristisk toutch.

Stefan Livh gjorde en verison av Linda Bengtzings låt Alla Flickor och titeln var Spräng Mig och denna text innehöll en satisrisk text som handlade om självmordsbombaren Taimour Abdulwahab al-Abdaly i Stockholm 2010.

Peter Apelgren och Anna Mannheimer gjorde Lotus och Ludmilla och var på ett ålderdomshem i framtiden där alla kändisar som Ernst Kirschsteiger, Lasse Kronér, Patrik Sjöberg och Rallygänget bor..!

 

Jag hoppas verkligen att RALLY-gänget kommer tillbaka i radion och gör fler återföreningar, de är ju såååå fucking bra och deras humor är för go och rena rama knock outen! :-)

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 10:34



Ni som inte var födda eller hängde med på det Happy 80-talet, här är ett litet smakprov ur Clabbes Rakt Över Disc från December 1989! ;-)

 

Fint år... Min äldsta dotter föddes i början av juli 1989! :-)

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 10:22

Jag undrar om det är Clabbe på radion ikväll...

Det måste jag kolla! *S*

 

Både jag och pojkvännen var med på den tiden då Clabbe körde sina radio-shower Rakt Över Disc på sommaren och på Nyår på det Happy 80-talet och vi lyssnade varje gång han sände och spelade in på kasset... *S*

 

Nu idag kör han fortfarande på radions P4 och då heter hans program DJ Clabbe och det är samma program som på 80-talet fast bara nytt namn!

Han brukar sända varannan Lördag och det är mellan 18.30 till 20.00

 

Måste kolla i tv-tidningen nu... VÄNTA! *S*

 

Yes Yes Yes... Clabbe är nu ikväll, så slå på radions P4 kl 18.30 och boka radion fram till 20.00 DJ Clabbe is on the air! ;-)

 

Nu får min Älskling skaka rumpa tills DJ Clabbes toppenlåtar... ;-)

Så jag får psykbryt... *S*

Av ♥ Mira ♥ - 16 april 2011 10:15



Här är en helt underbar tjej som heter Filippa Bark, spelad av en skön tjej som heter Sissela Benn!

Hon  är så sjukligt grymt bra och hon har glimten i ögat och humor i massor och levererar på ett jävligt skönt sätt och allt har sin poäng, rena rama knocken outen och man skrattar sig helt död! :-)

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards