Alla inlägg den 3 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 23:45

 




* ♥ . * , ` * ♥
. *. *drömmer . *
, * ♥ . * ♥ * .
♥ ` . * .*om dej . *
. * ..varje. * . ♥
, * * . ♥ ´ . ♥
* ♥ .natt * , `
. *. * . * *

 

 

Nu blir det att dyka ner i sängen och drömma om min Älskling, ska upp tidigt och plinga till vårdcentralen, nu måste jag bara ha penicillin, det vägrar nämligen att gå över trots alla huskurer på en vecka!

 

Natti natti och dröm sött! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 22:29

Dagens Psykbryt:

Allt som är och händer i mitt liv just nu!

 

Dagens Fundering:

Undrar vad man måste göra och säga för att få det att lyckas med vissa saker i mitt liv...!

 

Dagens  Överraskning:

Wow, det var en kul suprise som jag fick på Vilda Webben, ett mail dök upp där i mailboxen från en kär gammal vän! Vi blev jätte osams i början av April och vi har inte haft kontakt sedan dess och nu hörde han av  sig! Tack så mycket, du vet vem du är, kram på dig! :-)

 

Dagens Tv-progam:

Big Brother på TV 11

Huset Fullt Av Hundar på Svt 1

Inför Eurovison Song Contest 2011 på Svt 1

Fyra Bröllop på Tv 4

 

Dagens Dröm:

Vill inte bli mormor... Drömmer om att bli mamma igen! ;-)

Nej, min tid är tyvärr förbi att bli mamma, det dax för nästa generation att ta över och ge mig barnbarn!

 

Dagens Humör:

Läget är under kontroll, no panik, allt på en gång..! ;-)

 

Dagens Sjukaste:

Febern har kommit tillbaka igen, jag avvaktade ju nu igår men imorgon måste jag plinga till vårdcentralen och boka en tid och få penicillin, annars är det kört..!

 

Dagens Middag:

Köttfärsröra med pasta och sallad!

 

Dagens Tråkigaste:

Hatar att vara sjuk, fick psykbryt nu idag på att vara sjuk...! :-(

 

Dagens Måste:

Alvedon, måste ta ner febern och känna mig lite typ piggare...!

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 20:21






Ett litet citat från min nästäldsta dotter Madeleine på 19 år...

 

" Vet redan vilket namn det ska bli om det blir en flicka, då ska hon heta Wilma! ♥ ♥ ♥ ♥ Längtan väntan ♥ ♥ ♥ hihihi "

 

 

No comment´s!

Som det verkar ska man bli Mormor...!

 

Hon sa detta här till mig i ett sms nu i helgen, så det är ingen direkt suprise...!

Fast vad fasen... okey, att bli mormor, helt okey men... Hon borde gå klart gymnasiet och ta studenten och leva livet först innan detta här med barnen kommer in i hennes liv!

 

Ja, det är bara att vara där för henne och barnet... Undrar vem pappan är??? Det har hon däremot inte sagt men jag kan starkt misstänka vem det är, tyvärr...!

 

Om det är den killen som jag misstänker så har han dragit till Frankrike och ska vara där i ett år... Fan ta honom! Jag tänker inte honom låta gå ifrån detta här utan han ska ta sitt fucking ansvar och vara där för både min dotter och barnet!

 

Wilma... Madeleine tycker att Wilma är ett snyggt namn och om det blir en flicka så får hon heta Wilma!

Okey okey... Kan tala om att den blivande mormodern tänker på The Flintstones... Familjen Flinta! Fred Flintas fru heter ju Wilma! Super icecoolt ju med Familjen Flintas Wilma i familjen Wennerlund! *S*

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 13:45



 



ALLMÄNT

 

Namn:  

Mira Wennerlund

 

Piercingar:

Har i näsan och tre hål i högra örat och ett hål i vänstra örat!

 

Tatueringar:  

Yes, två stycken och vill gärna ha fler!

Har ett tribalband runt vänstra armen och en cerise blomma med gröna blad  längst uppe på högra  armen! Vill gärna ha en tribal i svanken och några stycken till, fast vet inte riktigt var någonstans...!

 

Längd:

1,71 cm, ännu längre med höga klackar! ;-)

 

Skostorlek:

Det beror på skomodellen, allt från 38, 39, 40 & 41!

 

Hårfärg:

Min riktiga hårfärg är mörk men färgar det ljust!

 

Är du kär i någon:

Yeah Yeah Yeah...! I min underbara fina snygga snälla sexiga kärleksfulla mysiga Pojkvän ! ;-)

 

Önskar du att du bodde någon annanstans:

Yes, vill gärna bo som min kära mor gjorde, mitt i smeten i Örebro Stads Centrum!

 

Tänker du på självmord:

 No comment´s! Det vill ni inte veta! 

 

Tycker andra att du är attraktiv:  

Hur ska jag kunna veta det... *S*

Fast jag har alltid haft lätt att få killar och killar efter mig, så jag gissar på att jag är söt och charmig typ...! Har fått höra av killar att de tycker att jag är mycket speciell, söt & charmig och ser bra ut! 

 

Vilket shampoo använder du:

Använder lite olika..!

 

Vilken parfym använder du:

Använder lite olika..! Har ingen direkt favvo nu för tiden..!

Min favvo förr i tiden var Trésure, fast nu tycker jag att den inte doftar på samma sätt som den gjorde på 90-talet, använder den inte nu iallafall!

 

Vad är du rädd för:

Ingenting!

 

Gillar du att tvätta:

Ja, det är ju roligare att hänga i tvättis och tvätta än att städa, dammsuga och diska iallafall! *S*

 

Gillar du Berg-och-Dalbana:

Yes, jag älskar det! Har åkt mycket på Gröna Lund och jag och min bästistjej hängde där alltid om sommrana när vi växte upp! Har varit en del på Liseberg och Tivolit i Köpenhamn, där är det också kul!

 

SENASTE

 

Film du köpte:

Det kommer jag inte ihåg... Länge sedan typ!

 

Låten du lyssnade på:

Jag hänger på YouTube nu och lyssnar på  Dennis Palm och låten  Hoppa Upp Och Ta Dig!

 

Låten du hade på hjärnan:

Hoppa Upp Och Ta Dig...!

 

Låten du laddade ner:

Kommer inte ihåg..!

 

Personen som ringde dig:

Min underbara fina Pojkvän!

 

TV program du tittade på:

Big Brother på Tv 11 igårkväll!

 

Personen du tänkte på:

Tänker på många personer, bla. min fina pojkvän, mina barn, min kära mamma..! 

 

 

FAVORIT

 

Mat:

Hemmalagad husmanskost, kina-mat, sea-food!

Min mammas underbart goda kyckling med potatis, gräddsås och svartvinbärsgelé!

Min mormors underbart goda köttbullar med potatis gräddsås och lingonsylt!

Älskar  färskfångad rödspättan med färskpotatis och citron och skirat smör!

Älskar kräftor, ål, räkor!

Favoriterna i kina-mat är friterade räkor med sötsursås och ris... och  kyckling med keschewnötter och ris!

 

Låt:

Har hur många älsklingslåtar som helst som jag bara älskar! ;-)

 

Sak att göra:

Att vara med min underbara fina Pojkvän! Att vara med mina barn! Och hitta på nice saker ihop med dom! ;-)

 

Sport:

Jag älskar sport och idrott, är uppvuxen med det och favoriterna att titta på är fotboll, ishocky, simhopp, elitgymnastik - både modern och redskaps och rytmistisk gymnastik, friidrott, simning, utförsåkning, längdskidor...

När det är OS, VM, SM så följer jag det, oavsett inom vilken sport och idrott!

När jag växte upp så höll jag aktiv på med utförsåkning, konståkning, friidrott, gymnastik, fotboll, basket, ridning, balett...

 

Dryck:

Vita viner, vanliga och mousserande!

Champagne!

Kan inte med röda viner med mousserande röda viner är gott, mitt älsklings vin är mousserande Rosé vin!

Cider Kopperbergs Päron... Men det var förr i tiden, har tröttnat på det...!*S*

Alkoläsk!

Lakris shoots!

Chokladlikörer, Baiyles!

Goda läckra drinkar!

 

Okey... utan alkohol...*S*

Livet goda dryck och min absolut favoritdryck är Coca Cola!

The!

Choklad med vispgrädde! Fast det är gott och ha en skvätt Bailyes i och toppa med vispad grädde och chokladpulver...! ;-)

 

Kläder:

Mina kläder!

Jag är mycket kräsen när det gäller kläder och skor och sätter inte på mig vad som helst...! Nej, hittar knappt något ute i butikerna heller som är snyggt...! Yes, det är kris...! *S*

 

Film:

Har många favoritfilmer, här är några stycken..! ;-)

 

Grease 1!

Pirates of the Caribbean! Fast 1:an är allra bäst, 2:an och 3:an toppar tyvärr inte 1:an! Det kommer en ny 4:a snart i Maj, den lär inte heller toppa 1:an!

Bombay dreams

Pojkarna i mitt liv

Skruva den som Beckham

Kalenderflickorna

Hundtricket

Hotel Rewanda

Cool Runnings

Ha ett underbart liv

Jalla Jalla

Hur många lingon finns det i världen?

I rymden finns inga känslor

 

 

Bil:

Finns många snygga bilar, fast har ingen direkt favorit!
 

SENASTE

 

Bok du läste:

Nu var det länge sedan jag läste en bok... Typ för förra sommaren... Kommer inte ihåg, sorry...!
 

Personen du fick mail av:

Min fina pojkvän som skrev mail till mig på Facebook! 
 

Personen du fick brev av:

Brev... alltså med den vanliga posten i brevlådan... Hmmm... det kommer jag inte ihåg, för man lever på 2000-talet och har kontakt med människor via datorn och internet! *S*

Fick ett tackbrev av min moster för ett eller två år sedan typ..!

 

Personen du fick sms av:

Min fina Pojkvän!

 

Gången hela din familj åt middag tillsammans: 

Det var nu i helgen, min pojkvän och jag åt middag tillsammans!

Mina barn... Ja... Min äldsta dotter Malin bor på Irland, min nästäldsta dotter bor på västkusten... Inte lätt då att käka middag tillsammans!

Mina två yngsta barn Emelie och Andreas.. Det är lite närmare, de bor 3-4 mil norrut utanför Örebro Stad och mina barn och pojkvännen och jag hade gemensam middag i början av december 2010! 

 

ÖVRIGT

 

Vad har du gjort idag:

Bara varit hemma och softat och inte gjort något speciellt förutom att vilat!

 

Var det kul:

Kul... Det beror på hur man ser på det och vilken inställning man har!

 

Hur tidigt stiger du upp: 

Jag är en nattuggla..!

Jag är morgontrött som fan, det är medfött! *S* Jag sover tills jag vaknar, om jag inte har något inplanerat och om jag måste gå upp tidigt så gör jag det, no problems! Fast det tar en halv dag för mig att vakna till liv från de dödas värld, är som en levande död begraven zoombiee typ!*S*

 

Gillar du att slåss:

Om jag säger så här, om situationen krävs så drar jag mig inte för självförsvar!

 

Vad ska du göra ikväll:

Mysa här helt själv framför tv:n och hänga vid datorn och toklängta satan i gatan efter min underbara fina pojkvän!

 

Är du seriös:

I grund och botten är jag seriös men när inte folk har respekt och är seriösa emot mig så blir jag oseriös, de får skylla sig själa!

 

Vad är du allergisk mot:

Ingenting förutom emot alla mina ex-män och ex-pojkvänner, folk som går bakom ryggen, folk som sprider ut lögner och skitsnack, intrig-människor, folk som lägger sig när de inte har med saker att göra, folk som styr ställer och bestämmer över en,  m.m.!

 

Var har du ont:

Ingenstans!

 

Använder du hårspray:

Yes, måste använda hårspray till mitt hår, det är så flygit och om man fluffar upp och ruffsar till  så måste man stabilisera och fixera  det med hårspray! 

 

Kan du stå på händer:

Det vet jag inte nu om jag kan fast tror inte det..! *S*

Jag kunde stå på händer som barn och tonåring och kunde gå på händer fast det var länge sedan för typ hundra år sedan! *S*

 

Favorit serie:

Desperate Housewifes

 

ÖVRIGT MER

 

Salt eller socker:  

Socker!

Gillar salt-lakris!

 

Gillar du ketchup:

Nej, det är ingen direkt favorit!

Kan ha det till kokt korv men ingen senap!

 

Är du glad nu:

Neutral.. Någonstans mitt emellan!

 

Var du glad igår:

Neutral.. Någonstans mitt emellan!

 

Känner du någon som jobbar på sjukhus:

Nej!

Jag hade en tjejvän på 80-talet och 90-talet som var läkarsekreterare på USÖ, fast vi har ingen vänskap eller kontakt nu!

 

Vad dansar du till:

Disco, reggey, eurodiso, italiensk disco, clubmusik, tencho, rap, toast..!

 

Stockholm är:

Den super icecoola staden som jag har vuxit upp i och som är mitt smultronställe i städer och som jag älskar och Stockholm finns i mitt hjärta och själv för evigt!

 

Göteborg är:

En hat-stad! *S*

Ja, som Stockholmare tål man inte Göteborg.. iallafall förr i tiden!*S*

På senare år... Okey, Göteborg är en fin stad men den toppar inte Stockholm eller Örebro Stad! Finns en del folk där i Göteborg och på Västkusten  som man dissar rakt av och som borde inte ens få existera!

 

Kan du sjunga:

Jag har varit med i skolkören på gymnasiet på Karro, Karolinska Skolan här i Örebro Stad!

Jag har varit med i ungdomskören gospelkören Joybells mellan åren 1988 - 1995, alltså i 7 år och sjöng sopranstämman!

Mina två döttrar Madeleine och Emelie tycker att jag inte kan sjunga... Madeleine hade den åsikten redan när jag var med i Joybells!*S*

Fast jag kan ju hålla med om det... nu kan jag inte sjunga, inte som förr i tiden iallafall, bäst att man låter bli! Men jag gillar att sjunga... det får låta som det gör.. det finns öronproppar! *S*

 

 

Mer värt än guld:

Min Pojkvän Ola ♥

Min Mamma ♥

Mina barn... Det är mycket komplicerat, inte pga av mig utan dom och deras inställning och åsikter och att vad andra männsikor har förtalat mig, ljugit och kört med skitsnack,  m.m.!

 

Spaghetti eller makaroner:

Makaroner!

Fast förr i tien var det spagetti!

 

Ett land jag helst vill besöka:

Det finns många länder som jag vill åka till...!

För minnenernas skull... Till Tenerife, min mamma och jag var där i tre veckor vintern 1981!

 

Norge, också för minnenernas skull, har varit mycket i Norge när jag växte upp och varenda sportlov var vi i Lillehammer och bodde på högfjällshotellet Sjusjön... nåt sånt... och de sista åren hyrde vi en stuga i Trysil!

 

Usa, har varit i Florida i tre veckor och vi var på ett ställe som heter Fort Lauderdale by the sea och vi åkte runt och besökte bla. Key West, Miami, Orlando och Disneyland, m.m Jag var där med min ex-man och annat par, han jobbar på min ex-mans jobb och vi brukade umgås med detta här paret! Kan säga så här, man ska aldrig resa ihop med andra om man har en ex-man som min... Fy fan, han förstörde allting och blev mycket osams med tjejen i det andra paret och det gick ut över alla och vi umgick inte de sista två veckorna typ och vi var där i tre veckor!

 

Skulle vilja åka till Usa igen och vill jätte gärna besöka, California och Los Angeles, Hollywood och de andra ställerna som man har hört talas om som är så poppis och inne bland folk!

Vill också åka till New York och uppleva den staden!

 

Vill gärna bila i Europa!

Jag är uppvuxen med att jag och mina föräldrar bilade i Europa och var ute på vägarna i typ en månad! Vi besökte England, Danmark, Tyskland flertalet gånger och även Österrike, Belgien, Holland...!

 

Har också varit i Italien, Spanien, Finland..!

 

Ska bli skoj:

Vet inte..!

Fast jag ser fram emot gratis-festivalen YEAH nu den helgen 28-29 maj 2011 i Stadsparken här i Örebro Stad!

Ser också fram emot den traditionella Marknadsaftonen i början av juni som är här i Örebro Stad!

Får se vad som händer nu i sommar, om det blir mer skoj..! ;-)

 

Ska inte bli skoj:

Vet inte..!

 

Vill ha: 

No comment´s! ;-)

 

Väntar på:

Bättre tider i mitt liv! 

 

Pålägg som gäller:

Massor av ost eller aprikosmarmelad eller kokt skinka!

 

Dagens dryck:

Coca Cola!

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 11:45


 



Kom Ihåg Att Du Betyder Alltid Lite För Många

Men MYCKET För Någon!

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 11:30


 



Remember This

A Fling Don´t Mean Anything

But A Real Boyfriend Menas Everything!

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 08:00




Dagens Gott & Blandat:

 

Fame  -  Signaturvinjetten till tv-serien Fame som gick på det Happy 80-talet!

 

Därför:

Detta här är ren nostalgitripp tillbaka till 80-talet och jag älskade Fame, både filmen och tv-serien och följde den varenda säsong och önskade att man gick där på Fame-skolan...  :-) Själv gick jag på högstadiet och gick på Spånga Gymnasium och bodde i den icecoola staden Stockholm fast längtade bort gjorde man ju förstås... Till Fame-plugget... ! *S*

Av ♥ Mira ♥ - 3 maj 2011 07:45




Dagens Låt:

 

Oscar Linnros  -  Ack Sundbyberg, Live från Allsången på Skansen 2010!

 

Därför:

 

Ja, inte för att han är snygg iallafall men han gör helvetes bra låtar ibland..*S*

Oskar var ena halvan av rap-duon Snook och den andra halvan var Daniel Adams-Ray, Snook är splittrat och killarna gör solokarriärer nu och  de lycks bägge två jätte bra med det!

 

Här är Osckar Linnros med Ack Sundbyberg från Allsången på Skansen sommaren 2010,  killen har någonting där på scenen och han kör på och ger järnet... Titta och njut! ;-)

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards