Alla inlägg den 6 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 22:14

Nu dyker jag ner i sängen och drömmer sött om min Älskling..!

Nej, han är inte här hos mig utan hemma hos sig...

Jag var tyvärr för trött och orkade inte med mig själv nu den sista veckan och jag är helt levande död begraven av infektionen och knappt har man kunnat sovit heller om nätterna... :-)

Fast pojkvännen kommer hit till mig imorgon, tack och lov för det... Toklängtar satan i gatan efter honom!


Nu blir det att försöka att sova en stund, får se hur det går inatt... Skulle vara liiiiite mysigare att ha min Älskling här!


Får drömma lite att han ligger hos mig i sängen...


 


Natti Natti!


 

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 22:08

Dagens Aktivitet:

Göra om här på bloggen med nya saker & ny design! :-)

 

Dagens Tv-program:

Vm-hockey och matchen mellan Sverige och Frankrike på Tv 3!

 

Dagens Mys:

Med min älskade dator och bloggen! ;-)

Fast jag skulle gärna vilja ha haft mysparty med min söta underbara fina pojkvän istället! ;-)

 

Dagens Finaste:

Min lilla söta minsting Emelie!

Jag hittade ett jätte sött kort på henne när hon var liten... Skulle ha ett kort till ett inlägg här i bloggen när jag skrev om Dag 2!

Fasen vad man toksaknar den gamla goda tiden när barnen var små... Nu fyller minsting i familjen 13 år i sommar, åren går snabbt..!

 

Dagens  Mat:

Kyckling och pommesfritt och min specialare till sallad med ananas, gurka, tomater, rödlök och ett par salladsblad och toppa med ananasjuice!

 

Dagens  Måste:

Måste fylla på kortet på nallen nu idag eller imorgon!

 

Dagens SMS:

Av min fina underbara söta pojkvän! Inte bara ett utan han bombar mig med söta kärleksfulla kärleks-SMS! ;-)

 

Dagens Fjortiz:

Har hängt på YouTube nu idag och lyssnat på typ de låtar som mina yngsta kidz Emelie och Andreas lyssnar på och tycker är bra... Med andra ord fjortiz-låtar! Mmm Mamselina är en wanna-be-fjortiz! *S*

 

Dagens  Frukost:

The med två sockerbitar och en halv macka med massor av ost!

 

Dagens Återseénde:

Jag hittade en sida som jag hängde på förr, kul, nu är man tillbaks igen! :-)



 



Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 21:14



 



Det är så som pojkvännen förför mig..! ;-)

Ska jag bli rädd eller... rymma eller nåt...

Undrar om han förvandlas till en vampyr...

Det är ju inne med vampyrer har jag hört...

Går ju vampyrserier och gud vet allt!

Kanske bäst att ta fram vitlöken och min farmors träkors och sätta framför honom när han blinkar så där...

Själv säger han bara att han flirtar...

No way, det tror jag inte på!

Tror.. Vet snarare att det finns elaka häxor och trollgubbar som gillar att lägga sig i och förstöra och krascha allt som kommer i deras väg och lycka och kärlek och sanningen är inte på deras världskarta!

De har förtrollat min pojkvän med orden att jag inte är bra för honom och ljugit honom full med förtal och lögner och allt som de kommit på och kommer på!

Men jag är inte dum i huvudet utan en fucking smart tjej med högsta IQ och har genomskådat spelet för länge sedan!

Det har dom inte räknat med eller beräknat med i det som de håller på med utan man har fuckat dom som helvete med deras eget spel!

Budskapet är:

Fuck you all!

Vet vilka ni är allihopa!

Tyvärr så existerar de på de aktiviteter som pojkvännen och jag är på och i pojkvännens bekantskapskrets med vänner, ex-flickvänner, ex-flickväns vänner, m.fl

Ni tror inte att man vet vilka ni är... Puss på er också!;-)

Säger enbart:


 

Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 21:09

Jag har försökt att få ordning lite på bloggen och gjort om lite här nu idag...!


Tröttnade på det svarta och röda, det är för mörkt och hör vintern till nu är det vår och sommar och då ska det vara ljusa färger!


Men jag kunde inte ta bort bakgrundsbilden för att den är så superduper icecool fast jag försökte ta med vitt och rosa och lila och göra det lite mer ljusare!


Hoppas att det blev lite snyggare iallafall..! *S*


 

Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 12:29




Dag 1  Facebook profilbild.
Dag 2  En kväll du aldrig kommer glömma.



 




En av alla mina kvällar och nätter som alltid kommer att vara i mitt minne och jag kommer aldrig att glömma det så länge jag lever är...

 

Jag var med barn och väntade min yngsta dotter och hade gått fyra dagar över tiden och detta här var i början av augusti sommaren 1998 och det var Örebro Slotts Festival!

 

Det var en tradition att gå på Örebro Slotts Festival och mitt absoluta favoritband och Örebro Stads stolthet Big Deal som var inne och poppis på det happy 80-talet spelade alltid på sista avslutningsdagen på kvällen på lördagen och det kan man ju inte bara missa, även om man är med barn och riskerar att det drar igång vilken dag som helst!

 

Jag kände redan på förmiddagen den lördagen att åka in till förlossningen, inte för att jag kände av värkar eller nåt sånt men känsla som jag hade då sa mig det!

 

Jag och min dåvarande man, Andreas och Emelies pappa, gjorde oss i ordning på eftermiddagen och åkte till förfesten som ett par höll i som vi brukade umgås och hitta på kul saker med och gå ut och festa med.

 

Det var ett helt gäng som vi brukar gå ut med och ha kul med och allt kändes okey, kände väl av sammandragningar men inget allvarligt, som jag hade haft det tidigare men känslan var att snart sätter allvaret igång.

 

Detta här vänparet bodde intill USÖ och jag satt där på ballkongen och tittade på sjukhuset och tänkte, ja, inatt kommer jag att vara där..!

 

Vi och hela gänget gick till Örebro Slottsfestivalen vid 7-tiden på kvällen, vi tog ingen taxi, och  allt var lugnt. Vi hamnade i ett öltält och de dracks öl och vin och jag satt där med min coca cola... Och jag kände att sammandragningarna var lite mer starkare och kom tätare än vanligt men jag hade koll på läget, körde proflylaxandningar och mådde hur bra som helst.

 

Tjejen i vänparet satt bredvid mig där i öltältet och hon själv hade fött ett barn och hon sa till mig att hon inte kunde förstå att jag kunde vara så lugn och ha kontroll över allt ihopa och bara sitta där...

 

 Själv sa hon att hon skulle vara hysterisk och inte lugn och inte vara på festivalen... Men hon tillade också att du har ju fött tre barn tidigare och detta här var mitt fjärde, så du har ju erfarenheten och det har inte hon!

 

Big Deal spelade vid 9-tiden typ, om jag minns rätt, så vi gick dit och ställde oss allra längst fram och poppade och sjöng med i alla texterna och hade det sjukt kul och man fick en riktigt fin nostalgitripp tillbaka till det happy 80-talet!

 

Efter Big Deals spelning så flanerade vi tillbaka till öltälten och fy fasen vad det var mycket folk och man kom varken fram eller tillbaks eller åt sidorna.. Där var vi typ till 12-tiden på natten och sedan small det bara till och jag började smått få ondare och  sammandragningarna började gå över till värkar och jag kände att vi måste nog avsluta kvällen och åka hem.

 

Jag och min dåvarande man kom ut från festivalområdet och jag orkade gå till Karro, Karolinska Skolan, min gamla gymnasieskola förresten...

Jag fick be min dåvarande man ringa efter en taxi, för att gå tillbaka till vänparets område kunde jag inte, nog för att dom bodde i typ city och egentligen var det inte långt men jag kände att viljan var där men jag hade för ont för att göra det och jag ville inte riskera någonting.

 

Vi hade nämligen tagit bilen till vänparet och vi hade den på deras parkering, så vi måste åka dit att hämta bilen.

 

Jo då, vi fick tag på en taxi och åkte dit och eftersom jag inte hade druckit alkohol så körde jag. Min dåvarande man hade supit som fan på öl och stora starka groggar.. Kul!  Kommer ihåg att jag tänkte att den jävla fucking karlsloken till helvete kunde ha tänkt sig för och tagit det lugnt och vad fan ska personalen på Sjukhuset tänka och tro... Okey, han har problem med alkoholen och är alko, det är ingen hemlighet, det lär vara samma sak i dag! Hans papaa var i samma situation, enligt min dåvarande man, det sitter tydligen i generna!

 

Jag körde hem oss och vi var hemma vid halvett-tiden och jag gick och la mig i sängen och försökte vila och ha koll på värkarna och hur lång tid det tog mellan dom.

 

När det var 2-3 minuter emellan värkarna och när jag hade för ont för att vara hemma så åkte vi in till förlossningen och då var klockan typ halvtvå på natten..

 

Jag var öppen  6 cm när jag kom in och sedan gick det väldigt snabbt och jag var på förlossningen i två timmar och sedan kom min yngsta dotter Emelie till världen den 2 aug. 1998!

 

 

 

 

 

 


Dag 3  En av de viktigaste personerna i mitt liv.
Dag 4  Något jag älskar.
Dag 5  Dagens klädsel.
Dag 6 5 finaste låtar.
Dag 7  5 fakta om mig själv.
Dag 8  Något jag saknar.
Dag 9  Gammal och ny bild på mig själv.
Dag 10  En bild på min idol.
Dag 11  Msn profilbild.
Dag 12 5 mål i livet.
Dag 13  Finaste bild du vet.
Dag 14  Finaste citat du vet.
Dag 15 En bild som för mig betyder kärlek.
Dag 16  En bild som alltid får mig le.
Dag 17  Bild på dig och dina syskon

Jag
Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 11:26


 



Fredagens Drink är Alptopp, logiskt, det är direkt ingen vårvärme ute och man kan tro att man har hamnat på en Alptopp! ;-)

Alptopp


3 cl Gin
1 cl Bols Blue Curaçao
1 cl Bols Peach

Tonic Water, is och Citron

Bygges i highball-glas med is.
Skikta i alla ingridienserna över en tesked så att de inte blandas.
Fyll upp med Tonic Water och garnera med en citronskiva.

Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 10:30

Gurkan blev ju autonominerad av Big Brother och gissa varför...

 

Deltagarna hade ju himmel- & helvetesveckan i uppdrag och för varje dag fick två deltagarna som har valts ut av deltagaren som vann tävlingenn för dagen hamna i helvetet.

 

Christian vann första tävlingen på veckan och skickade ut Katerina och Gurkan till helvetet och helvetet blev för mycket för Gurkan så han fick ett tokryck och bröt sig ut ur helvetet och in till himmlen därför är han autonominerad!

Av ♥ Mira ♥ - 6 maj 2011 10:11





Det var ju nominerigar i Big Brother-huset igår torsdag och det är triss i nomineringar, två som blev nominerade och fick flest röster av deltagarna i huset och en deltagare som blev autonominerad!

 

Dessa här tre är nominerade och utslagningen sker på söndagkväll:

 

Gurkan som är autonominerad!

Katerina

Peter

 

Jag hoppas verkligen att min stora favorit Katerina sitter säkert nu på söndag, inget Big Brother utan lilla hjärtat Katerina!

 

Det ska bli antingen Gurkan eller Peter som får lämna och jag hoppas verkligen på att det blir Peter, för den fucking karln tål jag inte!

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards