Alla inlägg den 19 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 23:48

Dagens Darling:

Jag sitter här i soffan och håller på att fixa till lite i bloggen med inlägg och får ett sms... Som jag tittar på efter ett par minuter och läser:

"Är snart hos dig sötis!"

När jag har läst klart och ska lägga mobilen på bordet så ringer ringklockan på dörren...

Ja, om jag säger så här... Denna här söta Darlingen hade inte ens sagt ett ljud om att han skulle komma hit överhuvudtaget på hela dagen... Så får jag detta här sms:et... och när jag har läst klart det så ringer Darlingen på min dörr...! :-)

Mmm hade toksaknat och toklängtat efter min Darling och så dyker han upp så här.. ! *S*

 

Dagens Mys:

Mys i soffan med Darlingen och nu har man knullruffs...! ;-)

 

Dagens SMS:

Darlingen skrev så här i ett SMS nu i eftermiddags:

"Är snart hos dig sötis!"

 

Dagens Humör:

Mår som en prinsessa och är lycklig! ;-)

 

Dagens Ros:

Till min Darling för att han hjälpte mig att spika upp tavlor här hemma! :-)

 

Dagens Finaste:

Min Darling bryr sig om mig, han erbjöd sig att sova över hos mig för att han vet att jag har svårt att sova när jag är själv! :-)

 

Dagens Överraskning:

När min Darling plingar på dörren utan förvarning! Me love! ;-)

 

Dagens Motion:

Det vill ni inte veta! ;-)

 

Dagens Aktivitet:

Gjorde några tidsinställda inlägg som kommer nu i helgen, lika bra att göra det så ingenting missas här i bloggen. Kommer nämligen att ha fullt upp och hinner inte med datorn och bloggen.

Min Darling överraskade mig nu i eftermiddags, vi lagade god mat och myste i soffan och tittade på tv och spikade upp tavlor!

Nu är det snart natti natti och drömma sött om min fina Darling! ;-)

 

Dagens Vill Ha:

Vill ha min Darling bredvid mig här nu i sängen när jag ska sova.. Toksaknar honom satan i gatan! :-(


 

Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 22:40

Big Brother har haft nomineringar i huset och dessa två, inte helt oväntat, fick flest nomineringar av de andra och är nominerade till söndagens veckofinal:

 

Gurkan och Christian

 

 

Ja, vad ska man säga..???

Dessa fucking pakter... Och Big Brother själva säger att att just pakter är förbjudet men varför tar dom inte tag i det och gör någonting åt det, jävla Tv 4 och Tv 11???

 

De svagaste i huset sätter de starkaste i huset emot varandra...

Programansvariga måste väl för fan se vad de håller på med i huset och agerar därefter men ingenting händer...!

 

Nej, jag har slutat att följa Big Brother efter Katerina hade lämnat huset, tittar enstaka gånger mitt i veckan när det inget annat finns att titta på och man zappar runt och inte hittar nåt vettigt  och veckofinalen följer jag halft som halft, mest för att veta vem som åker ut härnäst typ... Fast det tycks ju enbart bli värre och värre... Tyvärr programledningen ger fan i allt!

 

Det är enbart att konstatera att Big Brother var bättre förr i tiden då Kanal 5 hade hand om det!

 

 


Gurkan och Christian har fått reda på att de är nominerade av de andra i huset och något som enligt  Christian var väntat och Gurkan är inte alls glad.


Gurkan säger att de andra vill verkligen ha ut honom och det är inga glada ord som kommer ut ur Gurkans mun när han och Christian pratar om saken i badrummet!


Gurkan säger att de andra är så äckliga och falska!


Trots ilskan så har dom varandra och peppar ändå varandra!


 


Ja, jag förstår både Gurkan och Christian!


 


De andra i huset, okey.. kanske inte Simon till 100 % fast det är väl inte långt ifrån, paktar och röstar alltid på de starkaste och kör taktik som fan och spelar ut folk emot varandra...


 


Okey, Big Brother är ett spel MEN det finns väl för fan moral etik och att man INTE ska ha pakter, vilket Big Brother också har klargjort att pakter får INTE förekomma, det existerar ju för fan pakter inne i huset och de ger blanka fan i det...! Fy fan...!


 


Ja, jag vill inte att någon av killarna ska behöva lämna... Må bäste man vinna här nu och den som har störst chans att ta sig till finalen och vinna Big Brother få stanna kvar och krossa de falska äckliga människorna som finns där i huset!


 

Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 19:29

Här i Örebro Stad finns det ett område som heter  Vivalla och där är det en årlig festival som hålls varje år och nu på lördagen den 21 Maj 2011 kl.  10.00-19.00 i Vivalla Centrum och nu är det dax igen!

 

Ett smakprov på dagen:

Kl 10-13 Fotboll- och basketturnering.

 

Anmälningsblanketter på Vivallagården. Anmälan senast 16/5. Ca 13.30 Prisutdelning.

 

Kl 13-18 Artister och grupper på Stora scenen.

 

 

 

Konferencier: Kaveh ”Kodie” Kabinejad

 

 

 

Artister: Jabbe, Hayat, Kodie, dansgrupper
från Vivalla, mfl.

 

 

 

Kl 18-19 Dogge Doggelito på Stora scenen.

 

Under hela dagen pågår också en massa andra aktiviteter i Vivalla centrum:

Ansiktsmålning

 

Barnlekar från olika kulturer 

 

Beduintält

 

 
Bollkastning

 

Dansmatta 

 

Fiskdamm 

 

Frågetävling

 

Godisregn  Guitar Hero 

 

 Hoppborg

 

Häst & vagn

 

Knallar

 

Mat från olika världsdelar

 

Pris- & Stipendieutdelning

 

Skattjakt

 

Speed shooting  Sång

 

Tivoli 

 

Tuschtatuering

 

 

 

 

Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 19:25

Vodka & is förstör njuren.
Rom & is förstör levern.
Whiskey & is förstör hjärtat.
Gin & is förstör hjärnan.
Den där ISEN är ju livsfarlig!

Varna alla du känner!


 

Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 08:00

Dag 1  Facebook profilbild.
Dag 2  En kväll du aldrig kommer glömma.

Dag 3  En av de viktigaste personerna i mitt liv.
Dag 4  Något jag älskar.

Dag 5  Dagens klädsel.
Dag 6 5 finaste låtar.
Dag 7  5 fakta om mig själv.
Dag 8  Något jag saknar.
Dag 9  Gammal och ny bild på mig själv.
Dag 10  En bild på min idol.
Dag 11  Msn profilbild.
Dag 12 5 mål i livet.
Dag 13  Finaste bild du vet.

Dag 14  Finaste citat du vet.





Dag 15 En bild som för mig betyder kärlek.


    


 


 

Min kära Mamma & Jag inför min 1-års dag hos fotografen i Örebro Stad några år in på det happy 60-talet!

 

 ♥ K  ♥ Ä ♥  R ♥  L ♥  E ♥ K  ♥

 

 

 


Dag 16  En bild som alltid får mig le.
Dag 17  Bild på dig och dina syskon.


 



Jag
Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 00:32




Dagens Gott & Blandat:

 

David Batra  -  RAW Comedy Club

 

Därför:

 

Jag älskar David Batra, en av Sveriges allra bästa stand up:e, lyssna & njut & skratta! :-)


 



Av ♥ Mira ♥ - 19 maj 2011 00:15



Dagens Låt:

 

Kesha - Take if Off  DirtyShow Remix  

 

Därför:

 

I just love this song, this is awesome! ;-)



 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards