Alla inlägg den 22 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 22:29

Dagens Aktivitet:

Mysgos till tolvtiden och sedan blev det frukost för min fina Pojkvän och mig, efter det hade vi tvättis och tvättade kulörtvätt och sängkläder. Sedan var vi duktiga ute i trädgården och tog både fram- och baksidan. Gick och handlade och sedan lagade mat. Bakade chokladkladdkaka nu ikväll och myste framför tv:n!

 

Dagens Fundering:

Hur kunde Gurkan få minst röster av honom och Christian...??? Om tittarna ska rösta taktisk så borde de inse att den som har mest chans av de två grabbsen är Gurkan att vinna Big Brother och slå ut bitterfittsgänget en efter en. Den som kan vara tufft motstånd att möta i en final är Simon...

Har lyssnat in vad som sägs ute på internet, bla. i forum och omröstningar, alla tycks ju ogilla Peter, Sara och Simon... Varför då rösta ut Gurkan som kan slå ut dom  och som har lite mer chans till det än Christian...

Nej, det är inte mycket man fattar hur tittare röstar..!

Tyvärr, jag tror att Gurkans fall blev att han vart för kaxig och självsäker och gick ut med att hela svenska folket vet vem ha är och att han vinner Big Brother 2011 och körde stenhårt på det plus att han har  varit mycket irriterad, tjurig och gnällig...! Och han har en sida som inte är uppskattad, han är fucking snuskig av sig!

 

Dagens Nedräkning:

Den har redan börjat, tills min fina pojkvän och jag träffas imorgon! :-)

 

Dagens SMS:

Från min fina underbara söta Pojkvän, efter han hade åkt hem, jätte fina söta sms! ;-)

 

Dagens Sämsta:

Att min fina Pojkvän måste åka hem nu ikväll, han ska upp tidigt imorgonbitti och jobba... Sånt är livet! :-(

 

Dagens Ros:

Till min fina Pojkvän som var jätte dukitig idag i trädgården och allt annat som han hjälpte till med, någon finare finns inte än min söta Pojkvän! ;-)

 

Dagens Coolaste:

En grabb, som är i min sons ålder,  från huslängan bredvid tvättis kom ut från där han bor med en stor fisk... Han hejade och visade fisken och sa att han hade fångat den i Svartån..! Bra gjort! *S*

Jag känner igen det, min son på 14 år, snart 15 år, älskar att fiska och brukar hänga vid vatten och stå där i timmar och han är duktig, han får napp varenda gång han drar ut på fisketurer! :-)

 

Dagens Sjukaste:

En tanke dök upp nu på eftermiddagen..! Har ett ex som lånade tre fiskedrag av min son förra sommaren och som han förlorade när han fick bottennapp och han lovade att min son skulle få pengar för dessa tre dragen! Nej, min son har inte ens hört av mitt fucking falska  oärliga patetiska pucko-ex och har fått ersättning för sina drag och det har gått ett år.. Inte nog med det, pucko-ex:et bor i samma by som min son, hur svårt kan det vara...! Det sjuka pucko-ex:et sa att han skulle lägga det i ett kurvet i brevlådan där de bor... Han enbart ljuger och är patetisk m.m.

 

 

Dagens Tv-Program:

Mästarnas Mästare på Svt 1

Big Brother på Tv 11

 

Dagens Tanke:

När Pojkvännen och jag var på väg hem från tvättis så lekte det ett par småbarn på gräsmattan brevid fotbollsplan... Det var en liten tjej på några år som ropade hej till oss och jag svarade hej tillbaka... Då undrade hon om vi ville se blommor som de hade plockat...

Då skulle man ha haft med sig min yngsta dotter Emeliepå 12 år och snart 13 år, hon tycker att småbarn är läskiga... Hon kanske borde umgås med småbarn och se att de inte är så läskiga... Vet inte varför hon tycker att småbarn är läskiga... *S*


 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 22:06

Yes,  nu har Gurkan lämnat Big Brother-huset i kvällens veckofinal!

 

Den som blev kvar i huset är Christian som fick flest av tittar-rösterna, hoppas att Christian klarar sig  vidare och går till finalen och att han får sällskap ihop med Simon att göra om att ta hem titeln Big Brother 2011 och att Christian vinner det!

 

Yes, nu är endast trista tråkiga falska bitterfitts- & dagisgänget kvar i huset... Fan ta tittarna som röster, hur i satan i gatan röster ni egentligen...???


 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 21:54

Jag hissar svenska flaggan, utan att vara rasist.
Jag firar Sveriges nationaldag, utan att vara rasist.
Jag sjunger Sveriges nationalsång, utan att vara rasist.
Jag älskar mitt land Sverige, utan att vara rasist.
Någon måtta får det vara.
Kopiera det här om du törs, jag törs!

Jag gör det för alla er som inte vågar!
 
 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 21:47

Nu är min fina Pojkvän och jag i soffan och myser med nybakad chokladkladdkaka med vispgrädde och tittar på veckofinalen i Big Brother..!

 

Får se vem som får lämna huset ikväll... Om det blir Gurkan eller Christian!

 

Ja, inte för att man vill att grabbsen ska lämna huset, tyvärr så måste en av dom lämna... :-(

 

Om en typ halvtimme får man veta svaret!


 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 17:53

R.I.P Randy Savage

15 November  1952 –  20 Maj  2011

 

 

Randy "Macho Man" Savage avled efter en bilolycka nu i fredags, han fick en hjärtattack bakom ratten i sin bil och körde rakt in i ett träd och han fördes till sjukhuset  där han avled av skadorna.

Hans fru satt bredvid och klarade sig undan med mindre skador.

 

Den som tittade på amrikansk wrestling under 80- och 90-talet minns Randy Savage och hans karaktäristiska "Oooooh Yeaaaah!" och han var ett av de allra största namnen som var samtidigt med Hulk Hogan en stor stjärna inom den amrikanska wrestlingen.

 

Hulk Hogan var under mer än ett decennium både hans vän och fiende i ringen och kollegorna blev dock ovänner på riktigt och slutade jobba ihop och det var nu den allra sista tiden som de hade återfått kontakten efter inte ha pratat med varandra på tio år och Hulk Hogan säger att han hade så mycket liv i sina ögon och sin själ och saknaden är oerhört mycket stor.

 

Ja, visst minns man Randy Savage inom den amrikanska wrestlingen på 80-talet, jag följde det då och han var en stor stjärna inom wrestlingen och detta här är mycket sorgligt och tragiskt att han fick detta här ödet!

 

Hoppas verkligen att han har det bra där han är nu och är lycklig på andra sidan! Hans minne och person må bevaras i alla människors hjärta och själ!


 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 17:37

När Gud hade skapat jorden tittade Sankte Pär ner på den och sa:

-  I Afrika har dom torka.

I Syd Amerika har dom översvämningar.

I Nord Amerika har dom tromber.

 I Öster har dom jordbävningar..

Men Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer!


DÅ log Gud illmarigt och sa:

- Dom har Försäkringskassan!



 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 17:31

Vilken härlig söndag min söta Pojkvän och jag har, låg och mysgosade till 12-tiden och sedan blev det frukost... Efter det tog det slut på vilosöndagen...! *S*

 

Vi tvättade både vanlig kulörtvätt och sängkläder och var ute i trädgården och tog både fram och baksidan, så nu ser det jätte fint ut... Ja, iallafall finare än innan! Nej, jag är ingen trädgårdsfantast och är inte överförtjust i att vara i trädgården och pyssla... Fast min underbara Pojkvän är jätte duktig i trädgården och gör allt perfekt, det är faktiskt attraktivt med en duktig karl i trädgården! ;-)

 

Nu har vi varit och handlat och om en stund ska vi laga mat och efter det baka chokladkladdkaka... Måste ju ha något gott att smarra på när vi ska titta på tv nu ikväll! *S*


 

Av ♥ Mira ♥ - 22 maj 2011 07:30



Dagens Låt:

 

Musical Youth  -  Watcha Talking Bout

 

Därför:

 

Musical Youth hängde på 80-talet och var ett gäng smågrabbar från England och som fick hitar här i Sverige!

De  gjorde söt charmig reaggey och vissa låter är bra, som denna här.. Watcha Taking Bout! Lyssna på texten... Stackars grabbs...  Ingen diggar någonting... Ingen diggar reaggey på grädden av moset, inte ens fästmön... Det är inte undra på att han funderar och får psykbryt... *S*


 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards