Alla inlägg den 10 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 23:35

Dagens Fundering:

Hur fan fucking röstar Europa i årets semifinal 1 i Eurovision Song Contest???

 

Dagens Sjukaste:

Är Europas folk rasister och hatar afrikanska rythmer i Eurovision Song Contest??? Hur fan kunde inte Norge gå vidare med den ljuvliga charmiga Stella hennes underbara svängiga låten Haba Haba...???

 

Dagens SMS:

Från min söta rara underbara fina pojkvän och han skrev:

"I love you ;-)"

 

Dagens Frukost:

The och en halv macka med massor av ost!

 

Dagens Tv-program:

Eurovision Song Contest på Svt 1

Fyra Bröllop på Tv 4

Huset Fullt Av Hundar på Svt 1

 

Dagens Nedräkning:

Till semifinal 2 i Eurovision Song Contest som är nu på torsdag! Och finalen som är på lördag!

 

Dagens Coolaste:

Pausunderhållningen med trumgruppen från Usa i Eurovision Song Contest! Me LOVE!

 

Dagens Middag;

Hemgjorda pannbiffar med massor av lök, hemgjord gräddsås, potatis och lingonsylt!

 

Dagens Motion:

Satt här i soffan och hoppade upp och ner och hejade på Norge i Eurovision Song Contest under de talade om en efter en som gick vidare till finalen nu på lördag!

 

Dagens Humör:

Bitchigt som fan!


 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 23:02

Allt är avgjort nu och Europa har röstat fram dessa finalister i finalen på Lördag i Eurovision:

 

Serbien

Ryssland

Scheiws

Georgien

Finland

Island

Ungern

Litauen

Azerbasdzjan

Grekland

 

Ja, personligen förstår jag inte hur Europa röstar, all disco, afrikanska rythmer och det som svänger happy går bort... Tydligen ska det vara  hårdrock med en skrikig sångerska, tunga ballander med teckenspråk mitt i låten och låtar som ingen förstår sig på och  gud vet allt... Vad fan Europa med öststatsländerna och balkan... kom igen! :-(

 

Här är min poäng för de länder som gick till finalen och jag har markerat med ett hjärta framför dom länderna som jag ville ha till finalen!

 

  Serbien 3  +

Ryssland 3   +

  Scheiwz  4  +

Georgien 1  -

Finland 3  +

  Island 4  +

Ungern 3  -

Litauen 1  -

  Azerbasdzjan 3  +

Grekland 1  -

 

Nu återstår det att se hur det går för Sverige och bidraget med Eric Saade och  låten Popular... Efter kvällens bedrövelse hur Europa röster och har jag dåliga vibbar att vi inte kommer till finalen ens en gång nu på Lördag, tyvärr... :-(


 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 17:58

Nu har alla länderna framfört sina bidrag och nu är det pausunderhållning i form av en trumgrupp från Usa, kul att dom importerar underhållningen från staterna, har de inget bra i själva Tyskland kanske... *S*

Fast jag kan lova, trumgruppen var sjukt grymt bra, om ni inte såg det så har ni missat något fucking bra!

 

Det är tio länder som ska gå vidare av dessa 19 bidrag till finalen på lördag, spännande att se vilka bidrag Europa gillar! :-)

 

Dessa länder vill jag ska gå vidare till finalen nu på lördag och jag har betygsatt det med en skala på 1-5:

 

Definitivt Norge! 5 +

Armenien 5 +

Polen 4 +

Island 4 +

Serbien 3 +

Scheiws 4 +

Malta 3 +

San Marino 4 -

Azerbasdzjan 3 +

Turkiet 3 +


 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 17:39

Men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
Du får passa dig som satan
för jag glömmer aldrig bort vart du bor
Men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej, nej



  

Till Ex!


Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 17:26

Jag har en till favorit i kvällens semifinal 1 i Eurovision, inte för att det är en tragisk och sorglig bakgrund till detta här bidraget, utan för att låten faktiskt är bra och grabbarna gör detta här mycket bra med tanke på att den killen som skulle ha tävlat i Islands Mello gick bort några dagar innan självaste tävling och  Islands mello-kommete´ beslöt att bidraget får vara med i tävlingen och hans vänner ställde upp och sjöng hans låt och vann finalen på Island!

 

Här är Islands bidrag  med bandet Sjonni's Friends  och låten Coming Home!

Hoppas att det går vidare nu ikväll till finalen på lördag! :-)





 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 17:22



Detta här är också en favorit i kvällens semifinal 1 i Eurovision Song Contest...

Jag hoppas verkligen att Armenien och Emmy med låten Boom Boom går vidare till finalen nu på lördag! :-)



 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 16:39





Här är Norges bidrag i årets Eurovision Song Contest, den ljuvliga charmtrollet Stella Mwangi med den söta svängiga låten Haba Haba med läckra afrikanska rythmer!

 

Jag har lyssnat igenom alla Eurovision Song Contests bidragen och personligen tycker jag att Norge ska vinna, för dom har den klart bästa coolaste låten, rena rama knock outen jämnfört med Sveriges bidrag och resten av alla andra länders bidrag och Norge sticker ut och har ett udda happy bidrag och som knäcker de andra länderna oavsett vad!

 

Norge är med ikväll i seminfinalen 1 och jag hoppas verkligen att Stella Mwangi och hennes låt Haba Haba går vidare till finalen nu på lördag och vinner Eurovision Song Contest 2011! :-)


 

Av ♥ Mira ♥ - 10 maj 2011 16:01

Här en länk till Eurovision Song Contest i Dusseldorf,

klicka här så kommer du hit! :-)

 

Glöm inte bort att nu ikväll kl. 21.00 - 23.00 är det semifinal 1 på Svt  1!

 

Semifinal 2 är nu på torsdag och då är Sverige och Eric Sade med låten Populär med att slåss om en finalplats och finalen går nu på lördag!



 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards