Alla inlägg den 2 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 2 maj 2011 21:58




Dagens Måste:

Yes, sista dagen för att lämna in deklarationen och det har jag gjort nu! :-)

 

Dagens Verklighet:

Detta här med cancer, jag har sett denna här helvetessjukdomen på mycket nära håll...!

Nu har  jag fått en kallelse till USÖ, Universitets Sjukhuset i Örebro... Ja, de erbjuder hälsokontroll-mammografi och det är frivilligt.

Min stackars pojkvän såg kallelsen nu i helgen och blev knäckt och förstörd och undrade försiktigt om jag hade cancer...!

Jag fick förklara för honom att det bara är en hälsokontroll och så vitt jag vet har jag inte cancer!

Jag har varit på mammografi förrut och då har det gått bra och ingen bröstcancer. Förhoppningsvis så går det bra nu också...!

Hoppas jag... Jag tar ingenting för givet, min mamma hade tre helt olika cancer sorter och slogs emot cancern och efter 7½ år förlorade hon kampen. Den första cancern var tjocktarmscancer och läkaren misstänkte att hon hade haft det sedan 70-talet och hon fick cellgiftsbehandling och blev bra.

Den andra cancern var bröstcancer som upptäcktes på ett mycket tidigt stadium och hon opererade bara bort typ en tårtbit av bröstet och blev frisk.

Det sista var livmoderscancer och hon fick cellgiftsbehandling och den tog inte och hon blev erbjuden en annan behandlingsform men tackade nej till det.

Hon levde i 2½ år efter hon hade tackat nej sedan tog den jävla cancern hennes liv! :-(((((((

 

Dagens Tips:

Kvinnor som blir erbjudna hälsokontroll av mammografi och cellprovtagning  , det är ingen tvekan, gör det! :-)

 

Dagens Humör:

Helt fucking levande död begraven...! Behöver jag säga mer...

 

Dagens  Fundering:

Undrar om det är nåt med en om man spelar en låt gång på gång nonstop under alla dygnets vakna timmar... Därför man är så kär i låten och den är så superduper icecool och toppen bra... *S*

Denna här låten kommer nu på lördagen 7 Maj i bloggen, under Dagens Låt! ;-)

 

Dagens Aktivitet:

Ja inte mycket, har vilat mycket och skrivit inlägg för Dagens Låt och Dagens Gott & Blandat enda fram tills på söndag! Så nu har jag det gjort och kan softa med standardinläggen och satt det på tidsinställda inlägg som kommer in dag för dag! Smart va´...! :-)

 

Dagens Sjukaste:

Hur fan kan man säga till en stackars tjej att han ska till Frankrike och stanna där i ett år och åker samma dag som han meddelar det...! När han gör det... Dagen innan Valborgsmässoafton, på fredagen...!

Hur fucking seriös är han egentligen, det borde han ju ha vetat och bestämt för länge sedan! Han kan stanna där i Frankrike och stanna där för gott, han är iallafall portförbjuden hos min dotter, om jag får bestämma!

 

Dagens Tv-program:

Ishockey-matchen i VM mellan Sverige och Österrike

Big Brother på TV 11

 

Dagens Finaste:

Min älskade dotter Madeleine, nu är hon singelprinsessa och nästa gång ska det vara en mogen vuxen seriös snäll underbar fin kille som vet vad kärlek, att älska, känslor är för någonting och som vet hur han behandlar en tjej,  som hon ska ha till pojkvän! Ingenting annat kommer på fråga, om Mamselina får bestämma!

 

Dagens Längtan:

Toklängtar som satan i gatan efter min underbara sköna mysiga Pojkvän! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 2 maj 2011 08:15







Dagens Gott & Blandat:

 

Nu River Vi Stället..! ;-)

 

Per Andersson och  Annika Andersson i folkmusiktappning av Abba-låt i programet Doobidoo på SVT!

 

Därför:

Jag älskar Annika Andersson och hon är så underbart och skön på scenen och när hon är in action och i detta är nummret  ihop med Per Andersson är suveränt toppenbra!

 

Titta & Njut! ;-)



Av ♥ Mira ♥ - 2 maj 2011 08:00




Dagens Låt:

 

Veronica Maggio  -  Satan I Gatan

 

Därför:

Veronica Maggio är helt underbar och hon är en av mia stora favoriter inom svensk musik och hon blir bara bättre för varje platta hon ger ut och här är hon med en av mina absoluta älsklingslåtar Satan i Gatan från nya Cd:n!



 



Av ♥ Mira ♥ - 2 maj 2011 01:33

Gårdagens Mat:

Hemgjorda pannbiffar med lök, hemmagjord gräddsås, potatis och lingonsylt!

 

Gårdagens Saknad:

Toksaknar ju min Älskling, vill inte att ha ska åka hem till sig! :-(

 

Gårdagens Psykbryt:

Min dotter Madeleine skickade ett sms att hon tänker hoppa av plugget... Jag svarade att hon definitivt inte ska hoppa av plugget och att hon har gått halva tiden och har bara två år kvar och dessutom vårterminen inför själva studenten och studenten är mycket speciellt och att hon kommer ångra sig om hon hoppar av. Till svar fick jag att hon inte hoppar av plugget! Okey... Lugnt trodde jag...! Sedan fick jag ett nytt sms...En liten Wilma S... (min dotters efternamn)  blir det kanske nästa år...! Nej nej nej, hon tänker väl inte göra mig till mormor typ...! Jooo tydligen ska hon göra det! Och min morsa var livrädd för att jag skulle komma hem och säga att jag var på smällen när jag var tonåring... Morsan min kan vara glad över att hon inte har min dotter som barn, det skulle ha blivit hennes död!

 

Gårdagens Pussgurka:

Min pojkvän, vi var i tvättis och gjorde lite nytta och tvättade... Och hade pussparty och min Älskling kan detta är med att pussasssss... Mumssssss! ;-)

 

Gårdagens Aktivitet:

Ja... vi var i tvättis på dagen och gjorde lite nytta och tvättade kläder och pojkvännens arbetskläder. Gjorde hemmagjord mat. Sen var det väl inte så mycket mer än det och ha det mysigt och gosit här hemma!

 

Gårdagens Motion:

Det vill ni inte veta! ;-)

Som min son Andreas skulle ha uttryckt det :

"Ska ni göra porrfilm... ;-) "

 

Gårdagens Frukost:

Min pojkvän gjorde frukosten som vanligt, han är jätte snäll och pysslig, och det blev socker med kaffe och en halv macka med ost! Ja, lite mer ostmackor till honom förstås och mindre med socker i hans kaffe... *S*

 

Gårdagens Tv-program:

Big Brother på Tv 11

Mästarnas Mästare på SVT 1

 

Gårdagens Frisyr:

Knullruffs, vad annars.. när pojkvännen är här! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 2 maj 2011 01:25

Det var veckofinal i Big Brother och  alla deltagarna var nominerade och den som fick lämna BB-huset är Sonia, vilket kanske var väntat!

 

Jag hade det på känn att det kunde vara Sonia... Eller Madde eller Sara.. De ligger nämligen i riskzonen för att åka ut!

 

Får se vilka som är nominerade nästa söndag och vem som får lämna BB-huset då...!

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards