Alla inlägg den 8 maj 2011

Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2011 12:39

Om du har vuxit upp med hemlagad mat, varit tvungen att resa dig för att byta TV-kanal, cyklat till skolan utan hjälm, snabbspolat ett kassettband med en blyertspenna, var tvungen att gå över till grannbarnen i stället för att ringa på mobilen för att ta reda på vad dom gjorde och att affärerna alltid var stängda på söndagar, lägg detta på din blogg  FÖR DU HAR ÖVERLEVT!

Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2011 08:00

Dag 1  Facebook profilbild.
Dag 2  En kväll du aldrig kommer glömma.


Dag 3  En av de viktigaste personerna i mitt liv.

 

 

 

Dag 4  Något jag älskar.

 

Detta här är en tolkningfråga, är det människor, saker, upplevelser, ställen, aktiviteter, maträtter, godis, glass, m.m. , eller vad är det..!

Man kan få olika svar! :-)

 

Nu är detta här mina viktigaste kärlekar men jag har fler viktiga kärlekar i mitt liv, kan inte ta med alla ihop! :-)

 

Jag ÄLSKAR:

 

Mig själv!

Man måste älska sig först innan man kan älska andra! ;-)


Född.. 60-talist! Föddes i julmånaden några år in på det happy 60-talet! ;-)

 

 



Min Kära Mamma ÄngelMamma

 

 



Min Fyrklöver


 


Malin


Född den 6 Juni 1989


 


Madeleine


Född den 27 Jan 1992


 


Andreas


Född den 29 Aug 1996


 


Emelie


Född den 2 Aug 1998

 

 

  

 


Min Pojkvän


Ola


Född den 17 Mars 1967

 

 




Närkes Huvudstad Örebro Stad!

Jag föddes här och Örebro Stad är min hemstad och här har jag bott i nästan hela mitt liv!

 

 


Skåneland


Med mina absoluta smultronställen


Skälderviken, Ängelholm, Båstad, Torekov, Kullen, Flickorna På Skäret, Helsingborg, Malmö, m.m.


Jag är halvskåning och bott i Malmö som liten i några år, pratat med skånsk dialekt och både som barn och vuxen varit i Skåneland mycket, speciellt om sommaren och Skåneland är mitt andra hem och finns i mitt hjärta för evigt!

 

  

 


Mitt Älskade Andra Hemstad Stockholm som jag växte upp i och Kärrgränd i Kälvesta, Spånga Gymnasium, Vinsta Skolan, Nälsta Skolan, Vällingby, Spånga... m.m., finna alltid bevarat i mitt hjärta för evigt!

 

  

 


Jag älskar musik och absoluta favoriterna är rap, hip hop, reggeay, disco i alla dess former, techno, pop, rock, punk!


Jag har alltid musik som snurrar runt här hemma, är man beroende av musik så är man och jag älskar bara musik, så är det! ;-)

 

  

 

 

 

 


Dag 5  Dagens klädsel.
Dag 6 5 finaste låtar.
Dag 7  5 fakta om mig själv.
Dag 8  Något jag saknar.
Dag 9  Gammal och ny bild på mig själv.
Dag 10  En bild på min idol.
Dag 11  Msn profilbild.
Dag 12 5 mål i livet.
Dag 13  Finaste bild du vet.
Dag 14  Finaste citat du vet.
Dag 15 En bild som för mig betyder kärlek.
Dag 16  En bild som alltid får mig le.
Dag 17  Bild på dig och dina syskon

 

 

 







Jag
Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2011 08:00




Dagens Gott & Blandat:

 

Ted Gärdestad  -  Gonna make you my angel

Den svenska titeln: Jag ska fånga en ängel!

 

Därför:

 

Ted Gärdestad är en levande ikon genom hans musik, tyvärr så tog han sitt liv sommaren 1997 pga. psykisk ohälsa/droger!

Han har en speciell plats i mitt hjärta och själ och denna här låten är en av mina älsklingslåtar med Ted!




Denna här engelska verisionen av Jag Ska Fånga En Ängel är en riktig riktig raritet för alla Ted-fans, den har aldrig blivit utgiven på CD-skiva, bara varit en B-sida på både den svenska och engelska verisionen av Rockin n reelin singelskivorna 1975. 


Den största skillnaden som man hör, frånsett språken, är kören, det är inte Abbas Annifrid Lyngstad eller Angeta Fälstskog som körar eller inte heller Lena Andersson på denna här inspelningen! 


 

Lyssna & Njut!

 

 

 

Lyrics

Gonna make you my angel

 

If you've ever been lonely
then you'll understand
Why I treasure every smile you show me
every touch of your hand


I've been waiting a long time
for a girl like you
oh and maybe this could be the right time
for my dreams to come true


 Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl
Gonna make you my angel, take you my angel
you'll be forever mine, girl


 Do you think I'm pretending,
Do you think I'd lie
Angel, our love could be never ending
if you'd give it a try


 Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl
Gonna make you my angel, take you my angel
you'll be forever mine, girl


 Gonna fly high over a rainbow
Gonna find our heaven on earth we can share
Paradise is not far away
So just show me you care
And I'll take you there


 Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl
Gonna make you my angel, take you my angel
you'll be forever mine, girl


 Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl
Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl


 Gonna make you my angel, make you my angel
Angels are hard to find, girl
Gonna make you my angel, take you my angel
you'll be forever mine, girl



 

Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2011 07:30




Dagens Låt:

 

CK  -  Kärleken

 

Därför:

 

Denna här låten går i kärlekens tecken, öppna upp era hjärtan..! ;-)

 

Killen är fucking bra och har ett underbart flow, charm och glimten i ögat och låten är en av mina absoluta favoritlåtar, lyssna och njut på CK och  Kärleken! ;-)


Kärleken övervinner allt!

Av ♥ Mira ♥ - 8 maj 2011 01:04


 




Min son Andreas ÄLSKAR allt på fyra hjul och speciellt läckra bilar, nu har han lite ögongodis att spana på! ;-)



 

Presentation


Jag svär på min mammas grav lilla hjärtat, detta här handlar om mig och mitt liv och superduper icecoola saker, allt från Pojkvännen, mitt liv, musik, roliga saker till sanningar, respekt, ödmjukhet och kärlek! ;-)


Omröstning

Vilken är din drömsemester på två veckor?
 En temaresa
 Golfresa
 Cykelsemester
 Motorcykelsemester
 Husbilssemester
 Husvagnssemester
 Sol- & badsmester
 Storstadssemester
 Semester på landet
 Fjällsemester
 Exotisk semester
 Fisketursemester
 Dyksemester
 Kultursevärdighetssemester

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Smultronställen

RSS

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lilla Hjärtats GB!

Bloggtrafik.nu Mer Trafik.se

   

Tracker

eXTReMe Tracker

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards